• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Selza damur

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag har köpt en 14 k guldklocka från Selza. Stämplad "6315 14k" på baksidan av uret. Jag har letat och letat på Google, men det enda jag kan finna om Selza är att de tillverkade klockor åt tyska krigsmakten under WWII. Inte en enda damklocka att jämföra med. Kan någon här säga något om klockan?
Den är också märkt med "15/1000" på spännets undersida, kan det vara klockan/antalet tillverkade?

DSC_0531 2.JPG
DSC_0530 2.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej Andrée!

Det finns ett systerföretag till Selza som heter Dome! Kanske det kan ge dig en ledtråd i ditt fortsatta sökande!
Klockan ser ut att vara i bra skick med en snygg länk!

Om du har möjlighet att öppna klockan så kan fler ledtrådar nystas upp!
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Dome verkar tyvärr också vara en återvändsgränd. Verkligen en svår klocka att hitta information om!

Jag kan inte öppna klockan själv, men får kanske be en urmakare att göra det för uret är verkligen i fint skick, och jag tänker sälja klockan när eller om jag kan hitta något värde.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Dome verkar tyvärr också vara en återvändsgränd. Verkligen en svår klocka att hitta information om!

Jag kan inte öppna klockan själv, men får kanske be en urmakare att göra det för uret är verkligen i fint skick, och jag tänker sälja klockan när eller om jag kan hitta något värde.


Det är svårt att hitta information från mer anonyma märken! Det är tyvärr svårt att sälja små damklockor i dag pga mode!
Trenden är säkerligen på väg, men vill du få ut lite mer än guldvärdet i klockan tycker jag du skall vänta tills trenden vänder!
 
Topp