• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semester - Casiosjuka

Tiebreak

Omega
Förra veckan spenderade jag i Barcelona. Hotell- & poolhäng, bra mat och dryck, kultur och shopping. Fantastisk stad! Besökte även Ancienne, som handlar med begagnade klockor, och tittade på en Rolex 16610 från 2007 (gillar "no lug holes" looken). Blev dock inget köp. Tänker att jag väntar på rätt tillfälle här hemma istället, då jag inte har bråttom.

Blev förvånad över hur många, kvinnor som män, som sportade Casios retroklockor i guld eller stål. Typ A168, A159 eller dylikt. Har sedan surfat runt och blivit sjukt taggad på att både beställa en A500 world timer samt en A158 (alt. A168). Ruskigt synd att inte A500 inte går att bada med... Kanske kunnat vara den ultimata digitala retroklockan? Någon annan som drabbats av liknande sjuka och vet hur man botar den? Handla kanske är bästa kuren?

Är en owg med en Rolex OQ 17000 sedan tidigare. Förvånades dock över att suget efter köp känns likadant oavsett om det gäller Rolex eller Casio #shoppoholic?

IMG_0475.jpg IMG_0473.jpg IMG_0474.jpg
Bilder från Casios hemsida
 

Husse

Patek
Förra veckan spenderade jag i Barcelona. Hotell- & poolhäng, bra mat och dryck, kultur och shopping. Fantastisk stad! Besökte även Ancienne, som handlar med begagnade klockor, och tittade på en Rolex 16610 från 2007 (gillar "no lug holes" looken). Blev dock inget köp. Tänker att jag väntar på rätt tillfälle här hemma istället, då jag inte har bråttom.

Blev förvånad över hur många, kvinnor som män, som sportade Casios retroklockor i guld eller stål. Typ A168, A159 eller dylikt. Har sedan surfat runt och blivit sjukt taggad på att både beställa en A500 world timer samt en A158 (alt. A168). Ruskigt synd att inte A500 inte går att bada med... Kanske kunnat vara den ultimata digitala retroklockan? Någon annan som drabbats av liknande sjuka och vet hur man botar den? Handla kanske är bästa kuren?

Är en owg med en Rolex OQ 17000 sedan tidigare. Förvånades dock över att suget efter köp känns likadant oavsett om det gäller Rolex eller Casio #shoppoholic?

IMG_0475.jpg IMG_0473.jpg IMG_0474.jpg
Bilder från Casios hemsida
Kan konstatera att min fru har en A158 el. 168, detta är oerhört tåliga klockor!
Tål fantastiskt mycket och kan kallas terroristklocka!
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Förra veckan spenderade jag i Barcelona. Hotell- & poolhäng, bra mat och dryck, kultur och shopping. Fantastisk stad! Besökte även Ancienne, som handlar med begagnade klockor, och tittade på en Rolex 16610 från 2007 (gillar "no lug holes" looken). Blev dock inget köp. Tänker att jag väntar på rätt tillfälle här hemma istället, då jag inte har bråttom.

Blev förvånad över hur många, kvinnor som män, som sportade Casios retroklockor i guld eller stål. Typ A168, A159 eller dylikt. Har sedan surfat runt och blivit sjukt taggad på att både beställa en A500 world timer samt en A158 (alt. A168). Ruskigt synd att inte A500 inte går att bada med... Kanske kunnat vara den ultimata digitala retroklockan? Någon annan som drabbats av liknande sjuka och vet hur man botar den? Handla kanske är bästa kuren?

Är en owg med en Rolex OQ 17000 sedan tidigare. Förvånades dock över att suget efter köp känns likadant oavsett om det gäller Rolex eller Casio #shoppoholic?

IMG_0475.jpg IMG_0473.jpg IMG_0474.jpg
Bilder från Casios hemsida

Känns igen. Spontanköpte en A500 och en guldfärgad A159 när jag hade en liknande sug. Får dock inte så mycket handledstid.

//B
 

Tiebreak

Omega
Helt outstanding solsemesterklockor, jag blev förvånad över mig själv hur mycket handledstid min lilla guldcasio fick på senaste semestern:)
IMG_8344.JPG
IMG_7710.JPG
IMG_7969.JPG
IMG_7944.JPG


IMG_7062.JPG
Kul att höra! Snygg trippel! Har själv en gammal F-91 jag sportade under gårdagens förrådsstädning. Smidigt med timvissignal, för att ha koll på tiden.
 

Tiebreak

Omega
För stor konkurrens i klocklådan helt enkelt. Gillar ffa den gyllene A159:an men tenderar att ofta välja andra.
@Stryd har ju levererat inspiration på sistone så den var framme häromdagen.
Det rör ju inte några stora investeringar och är kul att ha när lusten faller på.

//B

Sant. A168 guld & en A500 får inhandlas helt enkelt.

Släng gärna upp ett handledsskott om om du har vägen förbi klocklådan
 
Topp