• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semester klocka

Rearden

Cartier
Ta båda, bandverktyg och både läder samt gummit till pannan. Frukost med pannan på gummi, dag med rollen och kvällsaktivitet med panna på skinn?

Känns väl som slöseri om en av dem inte får följa med!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Du behöver bara ta med en klocka. Det går att köpa nya på semestern :) finns flera klockhandlare på flygplatsen i Bangkok och skulle inte det passa så är det bara en kort flygtur till Singapore.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag måste tyvärr väcka tråden igen!

Är det normalt att ta med en Rolex eller liknande på semester? Hmm blir väldigt konfunderad....

Inom EU kan jag köpa det men tex till Thailand? Hur tänker ni?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag måste tyvärr väcka tråden igen!

Är det normalt att ta med en Rolex eller liknande på semester? Hmm blir väldigt konfunderad....

Inom EU kan jag köpa det men tex till Thailand? Hur tänker ni?

Allt beror väl på vart man åker, hur man bor och nivå på hotell. Använd sunt förnuft så går det nog bra. Undvik nattklubb i typ Paris om du är rädd om klockor eller dyra smycken. Stranden i Thailand är antagligen inga problem men Bangkok by night kanske skippas.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag måste tyvärr väcka tråden igen!

Är det normalt att ta med en Rolex eller liknande på semester? Hmm blir väldigt konfunderad....

Inom EU kan jag köpa det men tex till Thailand? Hur tänker ni?
Varför skulle det vara säkrare att använda en Rolex inom EU än i Thailand? Det finns osäkra områden/städer i EU och säkra ställen i Thailand och tvärtom. Skulle säga att det är helt upp till vart du ska och vad du ska göra. Skulle inte ha en dyr klocka på handleden och jag ska ut och festa halva natten vare sig det är Berlin eller Bangkok men på dag/kvällstid i rätt område så ser jag inget problem med det.

Sunt förnuft bara.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur är det med rånrisken i Amsterdam? Jag ska dit om två veckor på en grabbhelg. Vi är 38-39 år hela bunten (10 pers). Det lär inte bli Red Light på nätterna, men samtidigt vet man ju aldrig var man hamnar. Är det korkat att ta en Hulk eller en SD 116600? Läge att smyga under radarn med en OP istället kanske?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Hur är det med rånrisken i Amsterdam? Jag ska dit om två veckor på en grabbhelg. Vi är 38-39 år hela bunten (10 pers). Det lär inte bli Red Light på nätterna, men samtidigt vet man ju aldrig var man hamnar. Är det korkat att ta en Hulk eller en SD 116600? Läge att smyga under radarn med en OP istället kanske?
Jag har varit rätt mycket i Amsterdam, underbar stad. Skulle nog säga att jag upplever Amsterdam som en säkrare stad än Stockholm. Ta vilken klocka du vill och ha en trevlig resa. För övrigt är inte red light district ett osäkert område ur perspektivet att bli utsatt för brott
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har varit rätt mycket i Amsterdam, underbar stad. Skulle nog säga att jag upplever Amsterdam som en säkrare stad än Stockholm. Ta vilken klocka du vill och ha en trevlig resa. För övrigt är inte red light district ett osäkert område ur perspektivet att bli utsatt för brott
Kanske blir lite OT här nu, men jag försöker ändå. Har du några bra tips på saker att se/göra? Jag har bokat en timmes båttur (all drinks included :cigar:) på lördag vid 12, vi anländer på fredagen vid 13 och har inget bestämt för fredagen. 10 pers, alla glada i bärs men tröttare nuförtiden än när vi var 25 så de flesta orkar inte längre vara ute till 05...
Vi behöver nåt enkelt att göra på fredagen och tips på restaurang för lunch och middag.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är man borta mer än ett dygn räcker inte en klocka.
Det stämmer. Problemet för mig är att om jag har en klocka liggande på hotellet kan jag inte sluta nojja över att nån skulle lägga vantarna på den där den ligger alldeles ensam och utan möjlighet till att försvara sig...
 

marw

Panerai
2-Faktor
Kanske blir lite OT här nu, men jag försöker ändå. Har du några bra tips på saker att se/göra? Jag har bokat en timmes båttur (all drinks included :cigar:) på lördag vid 12, vi anländer på fredagen vid 13 och har inget bestämt för fredagen. 10 pers, alla glada i bärs men tröttare nuförtiden än när vi var 25 så de flesta orkar inte längre vara ute till 05...
Vi behöver nåt enkelt att göra på fredagen och tips på restaurang för lunch och middag.
Tycker ni ska köra Heineken Experience https://www.heineken.com/Heineken-Experiencepå fredagen det är trevligt och verkar passa resans inriktning. Boka biljetter innan ni åker. Sätt er inte och ät lunch inne utan promenera runt i centrala Amsterdam och ta ngt enkelt där det ser trevligt ut. Gillar ni asiatisk mat så är a-fusion en grym restaurang och väldigt prisvärd om ni har lite olika budget. Ligger extremt centralt. Annars brukar jag kolla in https://www.amsterdamfoodie.nl
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker ni ska köra Heineken Experience https://www.heineken.com/Heineken-Experiencepå fredagen det är trevligt och verkar passa resans inriktning. Boka biljetter innan ni åker. Sätt er inte och ät lunch inne utan promenera runt i centrala Amsterdam och ta ngt enkelt där det ser trevligt ut. Gillar ni asiatisk mat så är a-fusion en grym restaurang och väldigt prisvärd om ni har lite olika budget. Ligger extremt centralt. Annars brukar jag kolla in https://www.amsterdamfoodie.nl
Tackar!
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Denna fick följa med på semester!
6A6609A0-252C-4463-9CFA-202F1740EBEC.jpeg
 
Topp