• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semesterklocka (beater)

Vilken hade du satsat på som semesterklocka?

  • Blå "sunburst"-tavla med svart bezel

    Röster: 36 62.1%
  • Svart klocka med orangea index samt armband

    Röster: 12 20.7%
  • Stål boet med svart tavla med orangea index

    Röster: 10 17.2%

  • Totala väljare
    58
  • Enkät stängd .

kbw

Omega
2-Faktor
Hej,

ska på (sol)semester i vinter och tänkte att det kan vara bra att ha en passande klocka. (eller om vi ska va ärliga så letar jag efter en anledning att köpa en Oris) Klockan kommer att användas i havet etc.

Har i alla fall fastnat för Oris sen jag såg passaround-tråden här (med den orangea Aquis:en). Tycker dock att den urtavla inte är den snyggaste så jag letade vidare.

Kom fram till att en Aquis i 43mms utförande med den blåa urtavlan (svart bezel) på länk hade varit trevlig och kanske hade funkat med det orange gummibandet som jag gillade på passarounden. Letade lite och hittade endast en, på Blocket dessutom, och den verkar vara dyr. För visst är denna:
http://www.blocket.se/malmo/Oris_Full_Set__2_manader_sedan_inkop_63217986.htm?ca=23_11&w=3 samma som denna http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-date/01-733-7653-4135-07-8-26-01peb ? Om det är så, så borde den kosta ca 16k ny.

15386_0173376534135_0782601peb_325x511px.png


Under sökandet upptäckte jag en annan Oris:
13908_0173376534259_0742632eb_325x511px.png

http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-date/01-733-7653-4259-07-4-26-32geb

denna svart/orangea skönhet går inte av för hackor! Denna är i nuläget min favorit, med en rätt bra marginal.

Precis innan jag skulle skriva detta så tog jag en titt på Säljavdelningen och där fanns en fin Aquis med orangea index, men dock med svart rem. Tror ni att den orangea remmen hade passat på den klockan trots att boetten är av stål? Och dessutom, går det att köpa ett oranget gummiband löst? Hittar inget under mina sökningar på nätet.

Vad kan man vänta sig för rabatt om man köper i butik här i Sverige?

11568_733_7653_41_59_rs.png


Slänger in en omröstning med.

Inlägget blev visst lite osammanhängande, beklagar.
Bilder lånade från nätet/Oris.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Båda är feta. Ska du ha orange band hade jag nog tagit den svarta klockan dock, inte bara svart urtavla.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Jag hade nummer 3 en stund för en tid sedan. Den var med i allt från köket till fridykning i någon av de stora oceanerna och funkade alltid utmärkt. Svårt att få mer klocka för pengarna tycker jag. Av de tre du listar är dock nog nr 2 häftigast med risk för att signalera lite räddninstjänstvibbar. Oavsett tycker jag att det är en utmärkt beater.

aquis.jpg
 

M.U

Rolex
Som de flesta ovanför mig redan skrivit så tycker jag med nr.1, om det är en klocka du inte enbart köper för att ha på semestern och dyl. Är det så att du enbart kommer använda den på semestern etc så hade jag valt 2an. Mycket roligare! Riktigt frän!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Röstar på nr1. Svårare att tröttna på. Passar överallt. Kanske kan du köpa orange gummi till den o byta lite då o då
 

kbw

Omega
2-Faktor
Var och provade både den med blå tavla och den med orange rem. Dessvärre var jag inte helt nöjd med någon av dem. Den orangea är supersnygg IRL, men dessvärre tyckte jag att det orangea skar sig lite mot min hudton och tavlan var lite tråkig :(

Den blåa var snygg, satt rätt bra, men kvaliteten kändes inte helt 100. Någon annan som upplevt det samma? Är det detta man kan vänta sig i den prisklassen?

Nu funderar jag på att försöka hitta en 2254.50 men aldrig provat en och rädd att den är för liten för mig med sina 41.5mm.
 

N.Bathes

Cartier
Varför inte denna skönhet?? Men klart då får man byta armbandet till ett vattentåligt....
Men snygg iallafall
Egen stil och modell, men den sista hade jag köpt annars!!!
image.jpeg
 
Topp