Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Semi OT, Klockor, Knivar och Politiskt inkorrekt...

Diskussion i 'Lifestyle' startad av masterkiller, 2 oktober 2012.

1. ...eftersom jag fick lite skit förut när jag visade mitt fina loppisfynd på en liten vinkande Mao-klocka så tänkte jag fortsätta i samma anda (Läs ironi)...

Först en liten bild på den lilla vinkande Mao...

Men vad har den där jävla masterkiller hittat på nu? Jo, här kan ni kan se TVÅ politiskt inkorrekta saker, ser ni dom?

Vi kollar närmare... ett av mynten ser väl inte svenskt ut, eller?

Nej, det är ett pesetas-mynt från 1949 med Franco på framsiden kanske inte HELT politiskt korrekt eller. VAFAAAN har masterkiller det i fickan för...

Vi kollar närmare.. Jo, det ÄR Franco... Den sjuka jäveln masterkiller alltså...

Bäst att kolla baksidan oxå...

MEN, det ser väl inte helt okej ut eller vad är det där på sidan??????

Ahaaaa, masterkiller har köpt en ny kniv (Ja, Spence en kniv igen)...

Dubbelbladig

Så vad har jag köpt? Jo, en sk myntkniv från 50-talet, då var det rätt vanligt att man tillverkade dessa och just nu var det en slump att jag hittade en med Franco på och inget jag letade efter, so spare me the uppläxning!!!

Jag gillar och samlar ju på små finurliga saker och knivar är favoriter så jag bjuder på en annan liten favorit (och en annan är i postgången just nu så den tar vi en annan gång...)

2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Vad hade man en sån liten kniv till? (...skära halsen av politiska meningsmotståndare?...)

3. Ja med det ena bladet, och det andra filade man naglarna på dom :)

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Enligt legenden använde Franco mynten som belöning till sina främsta torterare. Sedan har de gått vidare från far till son. Aldrig har jag hört talas om någon som ägt dem utanför dessa familjer!
    Antingen har du stulit den eller så har din farfar en annan bakgrund än du tror..

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Knivar är kul!

Jag håller på med ett litet projekt. Köpte blad och material (corian). Kniven är nu klar och det är bara infärgning på slidan kvar.

6. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Ingen aning men jag kan tänka mig att mr MK ska ha den när han går på fotboll ;-)

7. :)