• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semi-OT: Paketera bra.

Cryssarn

Rolex
Ja när jag jobbade på TNT så gick det inte till sådär åtminstone. Vi var dessutom tvungna att lasta burarna på ett sätt som inte skadar godset. Företaget var inte så jätte sugna på att ersätta skadade saker, så dom hade oss att göra det rätt från början
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Man kan ju hoppas att personerna på filmen inte arbetar kvar. Så jävla onödigt att kasta och sparka på paketen!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Är det här på riktigt?

Sjukt med snubben som sparkar upp paketet på taket samt killen som dumpar vad som ser ut att vara elektronik över staketet. Jag som skickade ett paket i förmiddags :S
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har genom jobbet undersökt frakt i tyskland, ingen som sköter sig. De slänger tunga paket lite hur som.
 
Det är nog vettigt att paketera bra. Även om jag inte tror att alla är så ovarsamma som personerna i filmen så är inte posten i Sverige någon skänk från ovan heller.

Om det dessutom skulle vara något skadat på paketet så är det inte lätt att få rätt mot posten heller. Enligt dem så skall paketen vara paketerade för att tåla ett fall på 1 m. Kanske inte så svårt att paketera så för en klocka i box på ett par hundra gram, men är det något tyngre så kan ett fall på en meter åsamka rätt stor skada.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Har sett det här klippet förut och blev (tyvärr) inte direkt förvånad. DHL/Fedex är ett stort skämt. Brukar anlita dom via jobbet ibland. Det är inte bara en gång dom skiter helt i att komma eller lämna av saker för det är för jobbigt att parkera bilen centralt. Självklart ringer dom inte heller utan bara åker vidare..

På posten finns det ju också en del härliga anställda. Har skickat saker som blivit snodda. Paketet/brevet kommer fram men det är tomt och öppnat..
 

CLT

Rolex
Har sett det här klippet förut och blev (tyvärr) inte direkt förvånad. DHL/Fedex är ett stort skämt. Brukar anlita dom via jobbet ibland. Det är inte bara en gång dom skiter helt i att komma eller lämna av saker för det är för jobbigt att parkera bilen centralt. Självklart ringer dom inte heller utan bara åker vidare..

På posten finns det ju också en del härliga anställda. Har skickat saker som blivit snodda. Paketet/brevet kommer fram men det är tomt och öppnat..
Har varit med om samma grej, både att paketet försvunnit när det blivit lastat och att paketet är öppnat och tomt vid leverans...... Helt jävla sjukt!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Kunde inte låta bli att flina lite när killen sparkade paketet som en fotboll. Men att kasta och sparka paket kan ju inte vara okej, oavsett vad som är i det. Hoppas att alla har fått sparken.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Herregud.. Det enda jag satt och tänkte på under tiden jag kollade på film var "Hoppas att detta inte är på riktigt"...
 

leicaphile

Panerai
Det där är inget jämfört med de historier jag hört från folk som jobbade åt UPS i Atlanta. Man inser att det är ett mindre mirakel varje gång man får ett paket där innehållet inte är förstört.
 

Onelund

Rolex
Min kära mor jobbade på posten under sin tid som arbetsför, där kastades det rätt bra med småpaketen iaf, de hade ett antal säckar framför sig där de kastade i kollina, försöker ha det i åtanke nr jag skickar något även nu.
 

ranepaj

Omega
Hade en kund häromdagen som berättade hur anställda på Posten sparkade paket märkta med "Fragile" som fotbollar. Känns ju sådär när vissa klocktillverkare samtidigt påstår att man inte ens ska golfa med mekaniska klockor... :(
 
Topp