• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semi OT: vad har Ken för dinka?

fredtiger

Cartier
Med två småbarn och närmre 50 än 20 så tillbringas kvällen framför "så mycket bättre". Är lite frustrerad över stt inte lyckas identifiera Kens dinka, så hjälp mig här tack! Tycker för övrigt den klär honom bra och på något vis smakfullt att inte bära någon alltför vanlig stekarklocka i guld med briljanter...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ser väl ut som en svart omega seamaster?

000_3167.jpg
 

fredtiger

Cartier
Där ser man, då tog jag verkligen fel på "inte vanlig" men dock ingen stekarklocka i vart fall. Tyckte länken såg ut som Omega SMP men storleken stämmer inte för mig, ser större ut än min minnesbild av SMP.

Vidhåller dock att det är ett bra val, lagom modest och en snygg klocka på honom.

EDIT: dessutom stort cred för att han har vett att bära snörena och snoddarna på andra armen!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Han är grym, alltid gillat honom.
Besviken på att ingen tolkade låten sommarminnen ikväll.

Sen förstörde Agnes låten hon sjöng också, dödade den med fel melodi.
 

fredtiger

Cartier
Smp inte Stekarklocka?..:dead:

Aldrig sett så många smp som under stekarveckan i Visby i somras...
Möjligen en klocka för personer som tror att de är stekiga eller som vill uppfattas som stekiga. Dock skulle jag verkligen inte vilja kalla SMP stekarklocka, snarare Svennebanan klocka i så fall (förutom att det låter onödigt nedvärderande av en fin klocka).
 

LVM

Breitling
Trodde Ken var Barbie's snubbe. Men det menades tydligen snubben som uppmanar till våldtäkt. Kul kille.
Angående detta var han tydligen mycket ångerfull, och har skrivit ett personligt brev där han ber prinsessan M om ursäkt. Tycker han är en av de mest intressanta personerna i Sveriges musikbransch. Autentisk, uppriktig och med en självironi som få innehar. Han har ingen formell musikutbildning utan är autodidakt. Det är mot alla odds som han skapat sin egen framgång med tanke på hans uppväxt. Jag hoppas människor får en mer nyanserad bild av honom efter att ha sett hans medverkan i så mycket bättre.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag vet inte hur nyanserad bild man ska ha av en person som oräkneliga gånger gjort sig skyldig till rattfylla och olovlig körning i tätbebyggt område. För att inte tala om alla andra brott han dömts för inklusive egenmäktighet, hot och förtal. Sen att han är autodidakt och intressant som musiker är en annan femma men det är jag ogin nog att skita högaktningsfullt i!
 

Jonazid

Omega
Jaså det är du som står i hörnet när de spelar "alla som inte dansar är våldtäktsmän"

Texten var en metafor för samhället, precis som punkens "eat the rich", man gick inte ut och åt rika för det

Jag har alltid hört den låten. Anser inte att man som artist bör uppmuntra sådana handlingar, även om prinsessan inte blev utsatt för detta. Nu har ju våldtäckter som blir anmälda ökat från ca
1100st, år 1990. Till runt 6000st år 2010
. Går ju bara gissa på mörker talet. Men många tog nog illa vid sig.
 

morrism

Audemars
Jag har alltid hört den låten. Anser inte att man som artist bör uppmuntra sådana handlingar, även om prinsessan inte blev utsatt för detta. Nu har ju våldtäckter som blir anmälda ökat från ca
1100st, år 1990. Till runt 6000st år 2010
. Går ju bara gissa på mörker talet. Men många tog nog illa vid sig.

Vad har statistik med det att göra? Och varför är Sverigedemokrater alltid så dåliga på stavning och gramatik?

Artister och konstnärer kommer alltid att provocera och skapa saker som leder till diskussion, det är deras jobb. Det utvecklar samhället, alla framstående civilisationer har varit medvetna om hur viktigt det är med konst och debatt i samhället. Ska man censurera texter bara för att vissa kan/vill misstolka?
 

Jonazid

Omega
Jag röstar ej på SD då jag anser de fokuserar på fel saker. Sen som muslim tröttnar jag på deras tjat om islam som inte stämmer.

Anl om statistik, var att många tog troligen illa vid sig.

Om du anser våldtäkt gynnar samhället så är det upp till dig. Vill man avskaffa monarki så finns det bättre sätt att få fram en diskussion.

Att jag är värdelös på grammatik och stavning är för att jag inte arbetat mer på den. Min dyslexi syns väl.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Angående detta var han tydligen mycket ångerfull, och har skrivit ett personligt brev där han ber prinsessan M om ursäkt. Tycker han är en av de mest intressanta personerna i Sveriges musikbransch. Autentisk, uppriktig och med en självironi som få innehar. Han har ingen formell musikutbildning utan är autodidakt. Det är mot alla odds som han skapat sin egen framgång med tanke på hans uppväxt. Jag hoppas människor får en mer nyanserad bild av honom efter att ha sett hans medverkan i så mycket bättre.
De flesta i musiksverige som inte spelar i "tradionella" bandsättningar saknar nog formell musikutbildning. Det är det fina, i mångt demokratiska, med att alla har en hemstudio i och med sin dator. Min åsikt är dock att Ken verkar sakna all form av självironi/distans tyvärr.
 

LVM

Breitling
Min personliga upplevelse är dock att Ken verkar sakna all form av självironi/distans tyvärr.

Tror dock inte att de flesta i musiksverige delar hans tragiska bakgrund, som nog skulle få de flesta att gå under.

Intressant. Jag vill icke ge sken av att jag är nära vän med K, men jag uppfattade honom som lågmäld och oerhört artig IRL.

Ursäkta om tråden hamnat OT!
 
Topp