Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Semi-OT: Vilken hemförsäkring ska jag välja?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Archie, 6 februari 2014.

1. Archie
    Trådstartare

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    är nyinflyttad i vasastan behöver en hemförsäkring. en av de absolut största riskerna är just rånrisken då jag ofta har på mig rollen, även då jag festar, rör mig i mindre civiliserade områden (utanför tullarna) etc. Därav letar jag efter en hemförsäkring som i synnerhet ersätter mig OM jag skulle bli rånad utanför mitt hem på min rolex. I praktiken innebär det väl att jag vill ha något som ersätter lösöre uppåt 60k utanför hemmet.

Vilka hemförsäkringar är bra här, och vilka tillval behövs eventuellt? i övrigt vill jag bara ha en så billig försäkring som möjligt. har inga andra direkt risker och jag skiter lixom i om jag tappar iphonen i golvet etc....

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Har Trygg Hansa med drulle tillägg som täcker upp till 50k.

ErikGBG och Skolläraren gillar detta.
  3. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Välkommen till stan!

Nej du vill absolut inte bli sedd med Rolex i ex. Äppelviken, Lidingö, Djursholm, Stocksund, Saltsjöbaden etc. ;)

Samma. Jag har fått intrycket av att 50k är en branschstandard (för hemförsäkring large), men kan ha fel.

carlanton och Aquaracer2 gillar detta.
  4. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Kolla If. Inte billigast, men jag har aldrig haft problem med dom. Ersätter mycket mer än vissa andra försäkringar med stor paketet.

5. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Ring runt och kolla, kan skilja mycket mellan bolagen när det kommer till specifika villkor!

6. konkas

konkas Friends of KS

Jag tror också att 50´ är branschstandard. Vid inbrott i hemmet kan det däremot skilja.

7. JS

JS Friends of KS

Går teckna specialförsäkring för dyra klockor och smycken på tex TH. Tänk på att ersättningsvärdet i baserbjudanden kan skilja beroende på om förlusten skedde via inbrott i hemmet alternativt utanför hemmet (50,000 resp 30,000 har jag för mig). Med andra ord får du lägre ersättning vid rån på stan kontra inbrott i hemmet

8. carlanton

carlanton Biskop

Är du medlem i någon arbetstagarförening? Jag har Juseks hemförsäkring, funkar bra här utanför tullarna så den borde väl funka i Vasastan också?

9. Andreas777

Andreas777 Stadsbo

Vi kör Folksam med extra drulle... Lägre självrisk samt 80k som högsta belopp per tillfälle.

10. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Billigaste försäkringen är en säker dörr + pudel. De små rackarna är väldigt aggressiva.

11. JoakimS

JoakimS Bonde

Kör IF här med, riktigt bra att ha och göra med. Kör iofs stor villa / hem.

12. montpellier

montpellier Bonde

Tack IF!

ZQT, Bauuer, Obeedoobe och 1 annan gillar detta.
  13. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Jag har Trygg Hansa och har aldrig haft problem med dem, men bäst är ju att ringa runt. Ofta får man rabatterade priser om man samlar allt på samma försäkringsbolag.

14. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Jag har också IF Stor Hem. Även där täcks upp till 50k för drulle/otur.
    För värden utöver 50k kan man teckna tilläggsförsäkring special, då snackar vi nog dock en tilläggskostnad på kanske 2k per år för en dinka värd 51-100k..

15. JoakimS

JoakimS Bonde

på tal om det, behöver man ha ett värderingsintyg på sina klockor för att få ut försäkringspengar om något skulle hända? förvisso skulle ju även det intyget kunna brinna upp eller dylikt

16. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Skulle tro att kvitto räcker om man handlat nytt; är det beg/vintage däremot kan nog värderingsintyg inte vara helt fel..

JoakimSerholt gillar detta.
  17. Wollen

Wollen Barfly

TH kräver dock att du varit kund minst 1år för att kunna försäkra klocka, de tog även 4% av värdet per år i premie.

Jag tecknade via Moderna som tog 2% i premie.

18. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Jag fick helt andra villkor hos TH..

19. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    6% eller? Du är ju känd för att vilja betala så mycket som möjligt för att stödja affärsidkaren ... ;)

20. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Nej jag vill ha bästa möjliga pris av aktörer i mitt närområde. Måste säga att din kommentar var löjlig..

21. cab

cab Friends of KS

Samma här har för mig att den var rätt billig också.

22. JS

JS Friends of KS

Ett tips att är att kolla villkoren rätt noga, och inte bara kolla på pris...

Martinuz och Spencer gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield