• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Semivintage dykare med krämiga index från Candino. Helstål.

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Trevlig semivintage "dykare" av märket Candino. Har kommit fram till att det här med tickande sekund inte riktigt är min grej, så den här myspatinerade dinkan får lämna. Klockan har fått en extern rengöring. Bruksspår i mängder finns på boetten och glaset, den ser ut som en beater. Ringen är fast, och klockan håller tiden alldeles utmärkt precis som en kvartsare ska göra. Den har alltså ingen, av mig, mätbar avvikelse. Datumet växlar som det ska och har quickset. Tavlan är en mysigt matt mörkgrå/svart med krämig lume på både visare och index. Boetten är fin, i helstål med dykare på baklocket och mineralglas. Batteriet är bytt nyligen. Den kommer på ett perlon i svart eller brunt.

För vidare uppfattning se bilder. :)

Specs (Måtten är tagna med linjal)
Urverk: Swiss made quartz
Diameter utan krona: ca 37 mm
Tjocklek: ca 8 mm (glas inräknat)
Lug to lug: ca 40 mm
Mått mellan hornen: 20 mm

Priset sätter jag till 600 spänn med frakt. Retur enligt ök. :)
VgiF2p0.jpg

aY4myKw.jpg

vaxxKOR.jpg
 
Senast ändrad:
Topp