• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sen paketöppning Blancpain FF Bathyscaphe Chrono

dauit

Panerai
2-Faktor
Är väldigt förvånad över att det inte finns fler Blancpain, speciellt FF på forumet. Råsnygg är den!

Grattis också:)!
 

PCB

Audemars
väldigt intressant och välskriven paketöppning,
uret är riktigt snyggt också,som många andra modeller från Blancpain,,,,men hur tusan uttalas det?
Blanshpänn?:sorry:
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Snyggt och grattis!
Jag vet inte om det är min dåliga syn som spelar ett spratt. På den understa bilden där visaren övergår till rött ser det ut som det blir en vinkel till toppen på den?
 

demondave

Rolex
Snyggt och grattis!
Jag vet inte om det är min dåliga syn som spelar ett spratt. På den understa bilden där visaren övergår till rött ser det ut som det blir en vinkel till toppen på den?

Tack! Noterat detsamma, det verkar vara en vinkel där. Ser ut som att det ska vara så, verkar som att den viker in utanför tim- och minutvisarna. Gissar att det har något med att minska risken för "brytningsfel" mot indexen vid avläsning av chronosekunden. Så antingen riktigt genomtänkt, eller så var urmakaren lite bakis den dagen :D

Tror det är mer Blååån-paa. Typ. :)

Blåå-pääh blir det här. Tror jag har knäckt Bathyscaphe iaf, ordet verkar finnas i engelska och svenskan och då uttalas typ battyskaff. Så så får det bli :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
En bild från GTGn.
image.jpeg
 

M.U

Rolex
Jävligt fin! Stort grattis! Ska du inte använda lådan till något behövligt så kan du ju slänga ner lite verktyg i, lär ju funka där med ;)
 

demondave

Rolex
Hej demondave!

Hur upplever du bandet? Skulle man kunna duscha varje dag med det?

Cheers

Ruggig bra kvalité, behöver nog en stunds inkörning för att bli mjukt. Snygga sömmar, känns riktigt high end. Inte utsatt det för vatten än, men skulle ärligt talat bli förvånad om det skulle vara något problem. Dykare, after all.

Ska bli riktigt intressant att testa natot, hoppas på motsvarande kvalitét.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ruggig bra kvalité, behöver nog en stunds inkörning för att bli mjukt. Snygga sömmar, känns riktigt high end. Inte utsatt det för vatten än, men skulle ärligt talat bli förvånad om det skulle vara något problem. Dykare, after all.

Ska bli riktigt intressant att testa natot, hoppas på motsvarande kvalitét.
Gött!

Fick du med ett Nato?
 
Topp