• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser den här okej ut?

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vad säger panelen? En kompis skickade en bild på sin nya klocka. Jag vet inte om han skojar med mig eller inte. Jag kan heller ingenting om IWC. Ser den ok ut?

IMG_7423.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja, jag hittade inte modellen på nätet och bilden var ett mms så jag blev osäker.
 

egbert

Panerai
Jag säger ingenting om äktheten, överlåter det till de som kan det bättre.
Har alltid tyckt att det där är en snygg klocka. Men, såg jag nu: Vad tusan är det med sexan och tolvan. Antingen har man väl dem med i sin helhet eller så låter man bli. Men att lämna dem så där stympade? Gillar IWC, men det där var en plump i protokollet.
 

Owaysis

Cartier
Nu är ju vinkeln lite missvisande men jag tycker att kronografknapparna inte sticker ut lika mkt på din polares klocka.
 

egbert

Panerai
Jag skulle ju överlåta detta åt proffsen sade jag just, men jag kan inte låta bli att försöka finna fem fel. Goa gubben lade upp en riktigt crisp referensbild och på den ser ordet SWISS ut att sluta en bit efter 31 min. På din kompis bild verkar ordet sluta precis ovanför 31 min. Men bilden är lite oskarp.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag skulle ju överlåta detta åt proffsen sade jag just, men jag kan inte låta bli att försöka finna fem fel. Goa gubben lade upp en riktigt crisp referensbild och på den ser ordet SWISS ut att sluta en bit efter 31 min. På din kompis bild verkar ordet sluta precis ovanför 31 min. Men bilden är lite oskarp.


Tänkte samma sak men sen såg jag den här bilden på nätet. På den här ser också siffrorna lite bulliga ut vilket säkert skulle se värre ut på en suddig bild.
iwc_-portugeuse_iw371445_usp_s18327_1_filtered.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Svansen på nian på de bägge skarpa bilderna pekar i sin förlängning rakt mot indexpluppen i guld. Det tycker jag inte det gör på kompisens bild.


Ja, kanske. Jag tycker att texten Schaffhausen är mer centrerad mot mitten av siffran 3 på min kompis bild och även på sista bilden. Ser ut att sitta lite lägre på J:s. Skumt
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
noterar att "guldplupparna" vid 7 och 8 inte är centrerade mot 35 och 40. Men det kan ju å andra sidan vara vinkel/bilden som spökar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
En annan suddig bild från iwc.com där siffrorna ser liknande ut plus att plupparna ser inte helt centrerade ut här heller.

ziFLUh.jpg
 

egbert

Panerai
Fast det där att plupparna inte ser centrerade ut tror jag beror på bildvinkeln, eftersom de inte ligger i samma plan som streckindexen. Tavlan är ju lite försänkt.
 

sveol

Cartier
Om äkta eller inte kommer att visa sig inom 12 månader då kina inte lyckats replikera ett stabilt urverk där man använder seconds at 6. Fråga mig inte hur jag vet det. Dvs om fake = den kommer att dö inom kort. Personligen gillar jag inte kronan men jag är ingen expert på iwc. En kollega köpte en fejk med ETA för ett år sedan men bytte upp sig till en riktig för några veckor sen. Enda sättet jag kunde skilja dem åt var genom att se på urverket. Ingen fejk där ute kan replikera ett riktigt iwc urverk. Be om ett kort på urverket så är frågan löst.
 

Skrollan

Breitling
Tycker visarna ser lite klena ut, även färg-mässigt ganska "B" ut, inget expert (kan mycket väl ha fel)


Hold fast
 

cab

Audemars
2-Faktor
Svårt att jämföra färger osv på en "fixad" produkt bild vs en suddig mobil bild.
 
Topp