• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser detta ok ut? Cal 8500

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är en aqua terra
image.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack för ditt svar jag är inte så säker på att jag skulle uppfatta om de var något lurt:-/ vill gärna ha lite fler åsikter om de ser ok ut.

Vill bara säga att ks är fan ens andra familj
 

JohnDoe

Rolex
Baksidan ser hyfsat lik ut med min skyfall cal 8507 men bilderna är ju inga mästerverk så det kan vara vad som helst. Sen är det ju inte säkert att bilderna är från den klocka som säljs. Grundprincipen är alltid att "buy the seller, not the watch". Även om klockan skulle vara äkta så kan den vara stulen osv. Så är du det allra minsta tveksam om äkthet, historik osv så köp en annan klocka. Är det ett riktigt bra pris... Då kan du vara säker på att det är något skumt.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Är ett rimligt pris på klockan och de är en trusted checkout på c24 så jag får hem klockan och måste godkänna den innan pengarna förs över till säljaren så jag tänkte gå förbi urmakaren här så han får titta på den först. Men de finns så mycket kunnigt folk här på ks så tänkte att ni kunde ge eran syn på de först innan jag köper den.
Uppskattar verkligen all hjälp man får här.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Håller helt med JohnDoe. Ser bra ut. Stämpeln bredvid omega-märket på länken är inget min klocka har. Kan dock vara olika årsmodeller.
Ställ mycket frågor och se om du får relevanta svar. Annars kan det vara läge för annan klocka...
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack för svar,stämpel på omega märket på spännet är chrono24 logga när man sparar bilden de finns inte med på annonsen och den logga hamnar på andra bilder jag sparar också.
 

sinner

Panerai
Ser reko ut på bilderna, sen har jag svårt att se om det är dings eller smuts på kronan. Spåren ska vara raka hela vägen ut och inte fasade som på bilderna.
Har du fått ett bra pris och vill gambla så kör på. Du kan ju inte bli annat än lurad [emoji32][emoji33][emoji27][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35]
 

JohnDoe

Rolex
Har en skyfall med 8507 urverket, de är lika på baksidan, har ett annat spänne men länken är rätt lika såvitt jag kan se, ändlänkarna ser lika ut, även kronan ser ok ut. men.... jag har annan gravering på baksidan, min är en dykare och har en helt annan framsida osv. Finns alla cert med? Då har du ju refnr och kan googla fram andra bilder. Håller säljaren till i EU med tanke på tull, moms etc. Och om det är en trusted seller borde han kunna fixa bättre bilder, refnr och dokumentation. Annars skulle jag vara tveksam. Det är en för ny klocka för att bli av alla cert tycker jag även om det finns en vettig förklaring. Skulle bara köpa om säljaren finns i EU, har alla cert, bättre bilder och det känns ok i övrigt.
 

JohnDoe

Rolex
Ser reko ut på bilderna, sen har jag svårt att se om det är dings eller smuts på kronan. Spåren ska vara raka hela vägen ut och inte fasade som på bilderna.
Har du fått ett bra pris och vill gambla så kör på. Du kan ju inte bli annat än lurad [emoji32][emoji33][emoji27][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35]
På min skyfall är det en mycket svag fasning, tror dock bilderna speglar sig lite så fasningen ser större ut.
 

JohnDoe

Rolex
Hittar bara två säljare med liknande urtavlor och trusted check out, en i italien och en i holland. Båda säljer nya klockor och har "katalogbilder", dvs inte dina bilder. Har du någon länk så kan jag gärna hjälpa dig kolla närmare.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack alla för era svar,ja cert och dokumention finns. Den är i Österrike så inga oväntade utgifter.
image.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Känns som att de är ett rimligt pris mot dom andra som finns på c24:-/ men just den grå tavlan tycker jag är snyggast och den har jag inte sett så många beg. Till salu
 
Är det Trusted Checkout är det väl bara och köra? Det har jag använt från helt okända säljare och det har fungerat bra. Vilken säljare är det?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Den blåa brukar gå för 26-28 tkr. Tycker det är den snyggaste av dem. Oxå den som är enklast att sälja om man känner för att flippa.

På sista bilden som du postade ser klockan väldigt tunn ut? Kan vara bilden men denna klockan är ju en liten tjockis normalt sett
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Frågan är väl inte om den ser äkta ut eller inte, utan snarare om du litar på säljaren eller inte. Det finns massvis av andra sätt man kan bli blåst på. Kolla referenser och simma lugnt.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Klockan beställd så nu är de bara att vänta. Kommer gå in till lokala urmakaren när den kommer och få bekräftat om den är äkta innan jag meddelar c24 att släppa pengarna.
Tack för era synpunkter men de är ju som ni säger: bilderna berättar egentligen noll (är ju inte säkert de är den klockan som kommer) de är hur säljaren bemöter en. Jag har möjlighet att kolla klockan innan betalning går igenom så de är ju bara att köra
 

JohnDoe

Rolex
Klockan beställd så nu är de bara att vänta. Kommer gå in till lokala urmakaren när den kommer och få bekräftat om den är äkta innan jag meddelar c24 att släppa pengarna.
Tack för era synpunkter men de är ju som ni säger: bilderna berättar egentligen noll (är ju inte säkert de är den klockan som kommer) de är hur säljaren bemöter en. Jag har möjlighet att kolla klockan innan betalning går igenom så de är ju bara att köra
Vet inte om din urmakare tar betalt för verifieringen. Går du till en pantbank och frågar vad du får låna på den så får du gratis check....
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Avbröt köpet då han inte kunde skicka fler bilder på baksidan och de kröp fram att de inte finns något garanti kort,så får leta vidare efter nytt objekt
 

sinner

Panerai
Fan va tråkigt [emoji26][emoji26] Tur i oturen får man väl säga i det här fallet. Du vet var du ska vända dig ifall du vill ha en med vit tavla [emoji6]
 
Topp