• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser rött på köp och sälj

911flyer

Omega
Trevlig fredag! :)

743458721214e19724e38baa7ef57962.jpg
 

Niclas

Omega
Betydligt trevligare att läsa säljsidan sedan tråd ändrats till tidslinje samt några dyrsäljare blockats. Det är ju alltid samma snubbar som konstant ligger över i pris, så vid blockering lär man ändå inte missa något.
 

Limpas

Cartier
Nej, nu brann det och titeln på den här tråden passade utmärkt så det får bli en bump. Jag blir så förbannat trött när folk uppenbarligen inte läst en enda regel. Denna lades upp igår eftermiddag, bumpades två ggr igårkväll och saknar både bild och returpolicy. yepsson, snälla, gör om gör rätt. Eller ännu hellre, gör oss den pyttelilla tjänsten och bidra till att forumet hålls snyggt genom att göra rätt från början. Så svårt kan det omöjligt vara när det finns en klistrad tråd som heter "Riktlinjer"! Kan någon mod ta bort skiten? Sådär, ha en trevlig dag allihop.
 

Salle

Omega
begränsa bumpar max en per vecka eller radera annonser. sedan en separat kolumn för företag som säljer
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nej, nu brann det och titeln på den här tråden passade utmärkt så det får bli en bump. Jag blir så förbannat trött när folk uppenbarligen inte läst en enda regel. Denna lades upp igår eftermiddag, bumpades två ggr igårkväll och saknar både bild och returpolicy. yepsson, snälla, gör om gör rätt. Eller ännu hellre, gör oss den pyttelilla tjänsten och bidra till att forumet hålls snyggt genom att göra rätt från början. Så svårt kan det omöjligt vara när det finns en klistrad tråd som heter "Riktlinjer"! Kan någon mod ta bort skiten? Sådär, ha en trevlig dag allihop.

tack för morgonskrattet :)
 

MiC

Breitling
Synd att det inte verkar finnas "bättre" regler för bumpning och antal aktiva annonser.

Förresten, företag kanske skulle ha en annan typ av tagg, färg eller liknande så man kan sortera av/på?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hängning är sååå 2013. Det är 2015, träår, vi korsfäster eller pålar upp. :D

Du har rätt. Mer lidande är helt rätt :D

Personligen tycker jag att de som säljer armband och klockor som business utnyttjar forumets snällhet på användarnas bekostnad.

Är dock mycket tacksam för att man bereds en gratis annonsplats ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte varför du måste köra med en sådan tråkig stil. Jösses.

Det måste vara för att jag är en ond människa. Eller så är det för att du med inte ens tio inlägg innanför västen och en månads medlemskap börjar såga en forumdel du inte ens får posta i.

Vi tar gärna emot synpunkter, om de ackompanjeras av konstruktiva förslag. Att skriva att reglerna borde bli bättre och att vi är för generösa utan att komma med egna idéer är tråkig stil.
 

MiC

Breitling
Det måste vara för att jag är en ond människa. Eller så är det för att du med inte ens tio inlägg innanför västen och en månads medlemskap börjar såga en forumdel du inte ens får posta i.

Vi tar gärna emot synpunkter, om de ackompanjeras av konstruktiva förslag. Att skriva att reglerna borde bli bättre och att vi är för generösa utan att komma med egna idéer är tråkig stil.

Förstår att du blir defensiv, men din elitistiska stil är fördjäkla trist. Jag skulle kunna skrivit ännu mer utförligt, självklart, men ansåg inte att det egentligen behövdes. Antar att jag förtjänar en sådan behandling.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Förstår att du blir defensiv, men din elitistiska stil är fördjäkla trist. Jag skulle kunna skrivit ännu mer utförligt, självklart, men ansåg inte att det egentligen behövdes. Antar att jag förtjänar en sådan behandling.

Herregud vad du överdriver.

Du gnäller på Köp&sälj, utan att ha något konkret eller konstruktivt att komma med. Klart att Denke tycker att det är tråkig stil.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
1 bump per vecka
Filter för företag (använd OT-filtret kanske som är helt överflödigt nu?)
Tillbehörskategori

Där försvinner ungefär 99% av klagomålen
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår att du blir defensiv, men din elitistiska stil är fördjäkla trist. Jag skulle kunna skrivit ännu mer utförligt, självklart, men ansåg inte att det egentligen behövdes. Antar att jag förtjänar en sådan behandling.

Men snälla du, slappna av lite istället, missade du helt smileyn?

Om du har konstruktiva förslag, lägg fram dem. Det är inte speciellt klädsamt att du först sågar något och sedan börja tjura när du får mothugg.

För oss som driver forumet är det extremt tröttsamt med folk som sloppy-sågar olika delar av forumet utan att ens bemöda sig med att lägga fram konstruktiva förslag. Det är direkt respektlöst.
 
C

China

Guest
Förstår att du blir defensiv, men din elitistiska stil är fördjäkla trist. Jag skulle kunna skrivit ännu mer utförligt, självklart, men ansåg inte att det egentligen behövdes. Antar att jag förtjänar en sådan behandling.

Tro det eller ej, men forumledningen är faktiskt både lyhörd och tar till sig av konstruktiv kritik. Man behöver inte ha samma åsikt alla gånger, eller för den delen få gehör för sina förslag. Däremot så är det inget som hindrar från att du kommer med konstruktiva synpunkter i debatten, om det sedan leder till en förändring eller inte är upp till forumledningen att besluta om. Det är faktiskt ganska många synpunkter från medlemmarna som beaktats och lett förändringar/förbättringar, att sedan inte alla kan vara 100% nöjda är en annan sak.
 

MiC

Breitling
Skulle självklart kunna skriva mer konkret, men eftersom tråden handlar om irritation över bumpning så trodde jag inte det skulle behövas. Nya användares inlägg är helt klart lättare att ifrågasätta, det förstår jag mycket väl men varför måste ni tolka det som rabiat gnäll? Det hela blev lite väl uppblåst vilket var olyckligt.
Jag är förvånad att man ens tillåter bumpning i forumet, speciellt när det vissa tider är väldigt långa svarstider. Att då hålla nere antalet trådar och uppdateringar av dessa skulle kanske hjälpa lite, men mest för att få till en mer rättvis och sund annonsdel.

Sedan det jag önskade om att separera eller förtydliga företagsannonser kom bort helt. Det kanske inte var tillräckligt konkret?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tips för sänkt blodtryck (när man surfar på köp & sälj)

Steg 1. Ignore på alla säljare du tycker är jobbiga. Oroa dig inte, de skriver sällan (läs, aldrig) i de här delarna av forumet så du kommer inte missa något spännande.
Steg 2. Scrolla längst ned på K&S sidan (vet, jobbigt)
Steg 3. Klicka på "trådvisningsalternativ"
Steg 4. Sortera trådar på: "när tråden skapades"
Steg 5. ??
Steg 6. Voila, profit!
 
Topp