• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ser ut att bli en trevlig fredag

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen. Panerai Tourbillon pocket Watch!

image.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Efter avnjuten middag så var det dags att öppna.

Jag har gillat den här modellen sedan den släpptes. Första (?) Paneraien med inhouseverk, kaliber P2002/1. Handuppdraget 8-dagars verk med bensinmätarpowerreserve, datum och GMT. Modellen kom 2005. Min är en K-serie vilket var sista året med DOT-dial, dvs 24h visningen för GMT-visaren är en punkt som växlar mellan vit och svart för att indikera dag/natt. Ersattes senare med det betydligt tristare am/pm på tavlan. Också en av de första modellerna med snabbrelease av bandstiften för alerta bandbyten. Mycket bra då man med en panna ofta byter band. Fick med ett gäng band bl.a. ett turkost gjort i samma vinyl som återfinns i vissa Rivabåtar...
Hade också beställt ett RubberB som jag tycker funkar utmärkt.

PAM233 iPhone bilder:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GRATTIS som FAN Mollemannen, den är Göööööööööööööööööör fin som en göteborgare skulle sagt. Jag gillar panerai, kul att det sitter ett inhouseverk i den också. :D:cigar::hungry::p
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Super snyggt! Gillar verkligen ET enkla i tavlan som ändå bjuder på en mängd komplikationer. 24h färgpricken verkar härligt diskret
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grattis, fet sak och riktigt fin! RubberB för Panerai var trevligt se, passar ju utmärkt. Grattis Molle till ännu en fantastisk dinka :)
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Kul broder! Inget för mina ostbåge-handleder, men jävlar vad macho... lite armband och grejjor så blir den självraggande!
 
Topp