• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"seriös" replika?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

dedde

Breitling
hej hej. har vart på jakt efter en klocka ett tag nu och har hittat en replika av den klockan jag letat efter. För mig är det inte supernoga att klockan är äkta vara, jag letar efter en juste klocka helt enkelt.
har hittat denna: länk fimpad
någon kommentar? undrar bara vad ni rutinerade rävar säger. kanske någon med erfarenhet av sida?
tak på förhand
// Er tillgivne
 
Senast redigerad av en moderator:

Bottega

Cartier
Hallå! Du är lite på fel forum när det gäller replika ur. Spana Tradera så lär du hitta en gammal vintage som passar dina behov. Försök undvik replika så gott du kan är du snäll.
 

Subby

Rolex
Det finns ju massor av liknande Longines, kanske inte just denna, som snurrar runt på bukten för mer eller mindre samma summa.. så varför gå för en fake klocka? Om du gillar zontavla så köp någon på tradera eller här på forumet och ta bort tanken av att köpa en replika..
 
Trycker du in pengar i organiserad brottslighet genom att köpa den? Så brukar nämligen vara fallet när man köper kopior. I så fall skulle jag avstå.
 
"Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej."

Lås tråden @daviden @Spencer66 @jakob.dala
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp