• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serva Omega speedmaster 62' 105.002

M021

Rolex
2-Faktor
Har klockan inne på KF. Servicen i sig är överkomlig. Dock vill jag behålla klockan i det ursprungliga skicket såklart. Siktar på att låta dem gå igenom urverk och inget annat. Vad tänker ni angående krona och knappar ? Dessa är troligtvis redan bytta.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är knappar och krona original och du inte bryr dig om täthet. Låt dem sitta kvar. Är de redan servicedelar så kan du gott byta dem om de inte håller tätt. Är den tät och de fungerar så vet jag inte varför du skulle röra dem.

Lycka till! Vad jag förstår så börjar 321-verk vara riktigt dyra att få servade..
 

M021

Rolex
2-Faktor
Hamnar på ett rimligt pris måste jag säga, som det ser ut nu ber jag dom behålla glas och byta om det endast är service krona/Knappar.
Får dubbelkolla helt enkelt. Var rädd att det skulle spåra helt och hållet vad gäller kostnader men ja, får hållar tummarna.

Det låter dyrt, kan köpa den annars som renoveringsobjekt :)
Ledsen, kanske om 23år när Omega speedmaster pre moon gått om Red Sub i markandsvärde ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hamnar på ett rimligt pris måste jag säga, som det ser ut nu ber jag dom behålla glas och byta om det endast är service krona/Knappar.
Får dubbelkolla helt enkelt. Var rädd att det skulle spåra helt och hållet vad gäller kostnader men ja, får hållar tummarna.

Ledsen, kanske om 23år när Omega speedmaster pre moon gått om Red Sub i markandsvärde ;)

Det kommer ske. Det borde ske, tycker jag. Omega speedmaster vintage är relativt billiga. Iofs har väl Pre moon 321 krupit över 30000 kr nu. Blir kul att följa Kaplans finauktion i november.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Det kommer ske. Det borde ske, tycker jag. Omega speedmaster vintage är relativt billiga. Iofs har väl Pre moon 321 krupit över 30000 kr nu. Blir kul att följa Kaplans finauktion i november.
Absolut, tids nog. Sett till tillgång borde det ske snart. Jag tycker det är lite svårt att värde en sådan klocka som min 105.002 på länk.
Ser du på Chrono 24 finns det inga 105.002, endast 2998 med olike sub referenser allt från 50-130. Någon som har koll på några nyligen sålda?
Är trots allt ett ganska stort steg mellan 105.002 och 105.003 vad jag kan se.
 

Patrik J

Rolex
Jag skulle ha hållit den så original som det överhuvudtaget går. Även om det är same same som sena 2998 så är det en udda och svårhittad referens med extra stor nördsamlarvarning på.
 

Patrik J

Rolex
… kollade snabbt i Moonwatch Only: Enligt den gjordes det fler 2915 än 105.002, då förstår man hur rar den är. Plasta in och lägg den i ett kassaskåp blir mitt nya råd. :D
 

M021

Rolex
2-Faktor
… kollade snabbt i Moonwatch Only: Enligt den gjordes det fler 2915 än 105.002, då förstår man hur rar den är. Plasta in och lägg den i ett kassaskåp blir mitt nya råd. :D
Ja vad jag vet gjordes den väl under 6 månader cirkus? Ska försöka hålla den så kosher som möjligt. ÄR övertyglig i kommuniaktion över mail så jag har allt på papper vad jag vill och ej. Du har väl också någon gammal rackare, har du någon erfarenhet av service?
 

Patrik J

Rolex
Ja vad jag vet gjordes den väl under 6 månader cirkus? Ska försöka hålla den så kosher som möjligt. ÄR övertyglig i kommuniaktion över mail så jag har allt på papper vad jag vill och ej. Du har väl också någon gammal rackare, har du någon erfarenhet av service?
Jag har en 2998, men den är så sinnesjukt fin (typ NOS-skick) att jag inte ens skulle komma på tanken att skicka den till en darrhänt urmakare. Men den är mer av pensionsförsäkringskaraktär och lär väl en dag hamna på en internationell auktion.
Däremot har jag också en 105.003 av mer bruksskick som jag inte haft några större betänkligheter att joxa med och att det sitter servicedelar på.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jag har en 2998, men den är så sinnesjukt fin (typ NOS-skick) att jag inte ens skulle komma på tanken att skicka den till en darrhänt urmakare. Men den är mer av pensionsförsäkringskaraktär och lär väl en dag hamna på en internationell auktion.
Däremot har jag också en 105.003 av mer bruksskick som jag inte haft några större betänkligheter att joxa med och att det sitter servicedelar på.
Låter rimligt, funderar på att lämna in den på kf hos en andra urmakare för att få 4 ögon på den vad gäller oljor osv. Det är det enda som jag är rädd för att urverket ska slitas i onödan
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Absolut, tids nog. Sett till tillgång borde det ske snart. Jag tycker det är lite svårt att värde en sådan klocka som min 105.002 på länk.
Ser du på Chrono 24 finns det inga 105.002, endast 2998 med olike sub referenser allt från 50-130. Någon som har koll på några nyligen sålda?
Är trots allt ett ganska stort steg mellan 105.002 och 105.003 vad jag kan se.

Ska tillägga att min prishöftning gällde en dussin 321a. Har inte koll på mer exotiska reffar. Det var ju något ex hos Kaplans som gick för runt 130 har jag för mig.
 
Topp