• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serverförändringar - funkar det för alla?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har ändrat lite på servern och jag har upplevt lite blanksida då och då.
Sitter på skakigt nät här, så är osäker på om det funkar eller ej.

Kan dock inte återskapa problemet.

Någon annan som har problem?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ja, alltså för en stund sedan vet jag att sidan var nere - jag plockade ner den. :)
Jag talar om nu, realtid. Inte innan. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bra bra, so far so good.
Rapportera här om det blir några problem.

Kan ha varit cachen som spökade där i början då helt enkelt.
 

Sond

Patek
Just nu fungerar det. Men en sak som har ändrats tidigare och som jag undrar över är hur uppdateringar av notiser(flaggan) fungerar? Tidigare var det så att om jag i Safari hade flera flikar uppe och gick tillbaka till KS-fliken så uppdaterades den automatiskt. Ibland i bakgrunden eller så snabbt att det upplevdes som i bakgrunden. Nu måste jag uppdatera manuellt(vet inte om din senaste förändring har ändrat detta) genom att trycka på rundpilen i adressfältet eller på en rubrik. Inte ens om jag trycker på flaggan får jag de senaste notiserna varje gång.

Är detta något hos KS eller förändringar i Safari? Det kan ha kommit iom uppdateringen till 7.0, men jag får för mig att Notisfunktionen ändrade beteende senare. 7.0 lanserades den 22/10.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Just nu fungerar det. Men en sak som har ändrats tidigare och som jag undrar över är hur uppdateringar av notiser(flaggan) fungerar? Tidigare var det så att om jag i Safari hade flera flikar uppe och gick tillbaka till KS-fliken så uppdaterades den automatiskt. Ibland i bakgrunden eller så snabbt att det upplevdes som i bakgrunden. Nu måste jag uppdatera manuellt(vet inte om din senaste förändring har ändrat detta) genom att trycka på rundpilen i adressfältet eller på en rubrik. Inte ens om jag trycker på flaggan får jag de senaste notiserna varje gång.

Är detta något hos KS eller förändringar i Safari? Det kan ha kommit iom uppdateringen till 7.0, men jag får för mig att Notisfunktionen ändrade beteende senare. 7.0 lanserades den 22/10.
Det är något jag aktiverat lite från och till. Ska aktivera det nu igen när vi har mer kräm i servern.
Ge mig 1 min. :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Till något helt annat, är det någon som har ett ''Prt sc'' på hur KS såg ut innan vi fick den nya designen, har fan glömt bort... :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ironi?


Vad var problemet?
Webläsaren uppdaterade fönstret gång på gång utan att sidan kom fram ngn gång. Det fungerade först men sen skulle jag in på PM funktionen och då fick den spader.. Satt på ett hotellwifi om det nu kan spela ngn roll?!
 

SSL

Audemars
Funkar perfekt. Även när mitt Mobila Telia 4G Bredband är strypt. I stort sätt enda sidan som rullar som vanligt.
 

seikoswede

Panerai
Av och till så loggas jag ut utan orsak på min iphone precis efter jag loggat in.

Exempel: Loggar in, byter sida för att svara på ett inlägg, skriver det men loggas ut när jag trycker på Skicka.

Loggar in igen och då funkar det.

Får heller inte mailnotiser om nya konversationer. Det funkar ibland men ibland inte?

Exempel: Loggade in idag och "hittar" 4 nya konversationer utan att ha fått dem i mailboxen.
Däremot fungerade det bra med en konversation som kom precis nu, både till mail och här på sidan.

Allt detta gäller iphone.

Jim
 
Topp