• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service AP?

Henryandy

Cartier
Var inne på Nymans igår och pratade service för AP och tycker generellt att de är lite saftiga.

AP non chrono (Divern) = 16000kr

AP Chrono (Safari) = 18000kr

(Detta inkluderar polering -3000kr om man inte tar det)

Nu pratar vi standard service utan byte av delar.

Någon som har tips på service någon annanstans?

Blir nog att skicka utomlands, har fått pris på ca 700€ via min kontakt i Tyskland.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kostar att spela i högsta ligan :D

Antar att det är samma kostnad att serva en 15300 som en Diver (mer att polera på RO dock)
 
  • Like
Reactions: kmg

Henryandy

Cartier
Tycker det är oskäligt högt, Patek tex kostar som en vanligt sportrolex. Försökte få till svar var kostnaden ligger men fick inget bra svar.
 

DrDre

Patek
Var inne på Nymans igår och pratade service för AP och tycker generellt att de är lite saftiga.

AP non chrono (Divern) = 16000kr

AP Chrono (Safari) = 18000kr

(Detta inkluderar polering -3000kr om man inte tar det)

Nu pratar vi standard service utan byte av delar.

Någon som har tips på service någon annanstans?

Blir nog att skicka utomlands, har fått pris på ca 700€ via min kontakt i Tyskland.

Det är ju rent löjligt. Det finns inte på kartan att jag köper en klocka där man får betala sådana överpriser på service. "Som att få 25 där bak" som några tonårskillar, vars konversation jag överhörde på bussen, målande uttryckte det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan det möjligtvis vara så att Nymans är dyrare än andra ställen...?
Man har ju läst lite andra mysko grejer om Nymans. :rolleyes:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kan det möjligtvis vara så att Nymans är dyrare än andra ställen...?
Man har ju läst lite andra mysko grejer om Nymans. :rolleyes:

Well - Nymans är den enda AP AD'n i Sverige. Vet inte om det finns så många andra prisvärda alternativ med andra ord - om du inte går till en oberoende krokrygg förstås...
 

thny

Omega
2-Faktor
Nymans har egna urmakare i Västerås som servar AP. Priserna känns i överkant mot vad jag läst på andra forum om utländska ADs (speciellt USA). Ca 6 veckor tar det hos Nymans vilket ändå är hyffsat ok. Jag väntar på en service som blir klar i början på mars så vi får se om de håller tiden :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sa inte urmakaren i senaste eller förra podden att AP ligger lite högre i pris för att de generellt byter fler delar än andra tillverkare?
 

Whedda

Rolex
Var inne på Nymans igår och pratade service för AP och tycker generellt att de är lite saftiga.

AP non chrono (Divern) = 16000kr

AP Chrono (Safari) = 18000kr

(Detta inkluderar polering -3000kr om man inte tar det)

Nu pratar vi standard service utan byte av delar.

Någon som har tips på service någon annanstans?

Blir nog att skicka utomlands, har fått pris på ca 700€ via min kontakt i Tyskland.

Konstigt...det står 13 500kr inkl. Polering på hemsidan.
 

thny

Omega
2-Faktor
Nu i januari fick jag prisförslag (AP Diver) på 10300 för servicen. Polering kostade ytterligare 3200 så totalt 13500 som det står på hemsidan.
 
Topp