• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av Oris Titan Diver Chronograph 44 mm

berg35

Omega
Har nu haft min Oris i drygt 3,5 år. Jag köpte den ny.

Jag upplever att den drar sig lite mer nu än den gjort tidigare mellan -6 till -9 sekunder per dygn mot tidigare 0 till -3. Jag upplever också en annan "känsla" när man ska skruva in kronan, efter att man ställt klockan, mot tidigare. Jag funderar på om gängorna börjar bli slitna.
Skicket på klockan är bra med tanke på att jag aldrig varit speciellt rädd om den. Den ser använd ut men det finns inga större skador förutom några repor på det svart/röda inserten i vridringen.

Är dessa saker något man ska oroa sig för eller kan man lugnt fortsätta använda klockan något eller några år till? Om inget oförutsett inträffar förstås.

Ska man skicka den till Oris eller kan man lugnt vända sig till någon lokal urmakare? Jag bor i Vänersborg men jobbar i Göteborg.
Är det någon som har en uppfattning om vad en service "borde" kosta? Vad jag förstått är det väl ett ganska standard 7750-verk i klockan.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Har nu haft min Oris i drygt 3,5 år. Jag köpte den ny.

Jag upplever att den drar sig lite mer nu än den gjort tidigare mellan -6 till -9 sekunder per dygn mot tidigare 0 till -3. Jag upplever också en annan "känsla" när man ska skruva in kronan, efter att man ställt klockan, mot tidigare. Jag funderar på om gängorna börjar bli slitna.
Skicket på klockan är bra med tanke på att jag aldrig varit speciellt rädd om den. Den ser använd ut men det finns inga större skador förutom några repor på det svart/röda inserten i vridringen.

Är dessa saker något man ska oroa sig för eller kan man lugnt fortsätta använda klockan något eller några år till? Om inget oförutsett inträffar förstås.

Ska man skicka den till Oris eller kan man lugnt vända sig till någon lokal urmakare? Jag bor i Vänersborg men jobbar i Göteborg.
Är det någon som har en uppfattning om vad en service "borde" kosta? Vad jag förstått är det väl ett ganska standard 7750-verk i klockan.

Vet intehur mycket oris är på och moddar men runt en 3 lax för en service verkar rimligt
 

bya

Omega
4 tuss o några hundringar för kronan får du nog lägga...
Du kan nog vänta med service ett tag till, är nog lite tidigt. 6 sek per dag är inte så mycket...
 
Topp