• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av Rolex

JWS

Omega
Ska skicka in GMT:n för service, antingen Nymans eller Rob E tänkte jag.

Någon som har erfarenhet av båda och kan jämföra?

/J.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan inte uttala mig om Nymans för jag har inte någon erfarenhet av de. Men Rob E kan jag verkligen rekommendera.
 

Carlton

Cartier
När jag servade min GMT hos rob bytte de inte ut visarna trots att de var skadade. När jag upptäckte och påpekade detta var det dock inga problem att åtgärda i efterhand. Tror att båda är likvärdiga.
 

JL72

Omega
Jag har ingen erfarenhet av Nymans, men som jag nämnde i tråden My baby is back har jag precis hämtat min GMT från Rob.

Jag upplever att de har gjort ett bra jobb, och det tog tio veckor i anspråk. Orsaken till det är att jag också ville byta visare och dessa var restnoterade hos Rolex; därav den långa servicetiden. Utöver detta fick klockan en fullständig service (packningsbyten, ny klickfjäder för vridring, ny krona och kronhals, fjäderhus, uppdragshjul och rotoraxel), och försågs med nytt glas.
Boetten var redan innan i mycket fint skick, med de fasade kanterna på bandhornen kvar, så jag avtackade mig polering.

Servicen inklusive utbyte av slitdelar gick på 5500 SEK. Eventuellt glas och visare tillkommer.

/Johan
 

Jone

Omega
2-Faktor
Kanske lite OT men hur mycket brukar en rolex service vanligtvis kosta, speciellt intresserad av GMT:s service
 

Tunan

Omega
När jag hörde mig för om min Deepsea på nymans skulle de ha 6000kr men den var något dyrare då den skulle skickas iväg.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Oj, såg inte ditt svar förrän jag frågade. En följdfråga då, 10 veckor låter galet länge, hur länge brukar det vanligtvis ta?

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Oj, såg inte ditt svar förrän jag frågade. En följdfråga då, 10 veckor låter galet länge, hur länge brukar det vanligtvis ta?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

10 veckor är ovanligt lång tid men om du läser jjl72s svar så ser du varför. Restnoterade delar så det väntetid på de som var orsaken.
 

Apansson

Torpare
Min DD skulle kosta 7900 hos Rob, behövdes bryggor och klinkhjul utöver det vanliga. Det får bli till hösten det! Antar att guld blir lite dyrare.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Min SD servades och lagades hos Nymans. Service kostade 4600kr om jag minns rätt och de bytte glaset gratis. De sa att de skulle ta ca 6veckor men efter 4 veckor var den klar.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Tror att både Nymans och Rob gör ett bra jobb. Jag hade valt Rob pga att jag har haft mest kontakt med dem och köpt mina klockor där. Har alltid fått ett klanderfritt bemötande hos Rob.
 

Marckus

Panerai
Jag hade i ditt fall och i mitt eget valt Rob E då jag har väldigt bra erfarenheter av deras urmakare och service
 
Topp