Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service av Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av JWS, 23 juni 2014.

1. JWS
    Trådstartare

JWS Bonde

Från:
    Kungliga huvudstaden
    Ska skicka in GMT:n för service, antingen Nymans eller Rob E tänkte jag.

Någon som har erfarenhet av båda och kan jämföra?

/J.

2. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Har inte hört någon som varit missnöjd med Rob E. De är ju dessutom forumsponsorer, så valet borde vara enkelt... ;)

ZQT och vikgul gillar detta.
  3. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan inte uttala mig om Nymans för jag har inte någon erfarenhet av de. Men Rob E kan jag verkligen rekommendera.

4. Carlton

Carlton Stadsbo

När jag servade min GMT hos rob bytte de inte ut visarna trots att de var skadade. När jag upptäckte och påpekade detta var det dock inga problem att åtgärda i efterhand. Tror att båda är likvärdiga.

5. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Jag har ingen erfarenhet av Nymans, men som jag nämnde i tråden My baby is back har jag precis hämtat min GMT från Rob.

Jag upplever att de har gjort ett bra jobb, och det tog tio veckor i anspråk. Orsaken till det är att jag också ville byta visare och dessa var restnoterade hos Rolex; därav den långa servicetiden. Utöver detta fick klockan en fullständig service (packningsbyten, ny klickfjäder för vridring, ny krona och kronhals, fjäderhus, uppdragshjul och rotoraxel), och försågs med nytt glas.
    Boetten var redan innan i mycket fint skick, med de fasade kanterna på bandhornen kvar, så jag avtackade mig polering.

Servicen inklusive utbyte av slitdelar gick på 5500 SEK. Eventuellt glas och visare tillkommer.

/Johan

yonsson och Icaras gillar detta.
  6. Jone

Jone Bonde

Från:
    Helsingfors
    Kanske lite OT men hur mycket brukar en rolex service vanligtvis kosta, speciellt intresserad av GMT:s service

7. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna

Jag vet inte om det är representativt, men min service gick på 5500 SEK enligt mitt inlägg ovan.

/Johan

Jone gillar detta.
  8. Tunan

Tunan Bonde

När jag hörde mig för om min Deepsea på nymans skulle de ha 6000kr men den var något dyrare då den skulle skickas iväg.

9. Jone

Jone Bonde

Från:
    Helsingfors
    Oj, såg inte ditt svar förrän jag frågade. En följdfråga då, 10 veckor låter galet länge, hur länge brukar det vanligtvis ta?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

10. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    10 veckor är ovanligt lång tid men om du läser jjl72s svar så ser du varför. Restnoterade delar så det väntetid på de som var orsaken.

11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Min DD skulle kosta 7900 hos Rob, behövdes bryggor och klinkhjul utöver det vanliga. Det får bli till hösten det! Antar att guld blir lite dyrare.

12. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Min SD servades och lagades hos Nymans. Service kostade 4600kr om jag minns rätt och de bytte glaset gratis. De sa att de skulle ta ca 6veckor men efter 4 veckor var den klar.

13. Rob Engström skulle vara mitt val!

Målarn gillar detta.
  14. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Hade valt Rob E.

15. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Tror att både Nymans och Rob gör ett bra jobb. Jag hade valt Rob pga att jag har haft mest kontakt med dem och köpt mina klockor där. Har alltid fått ett klanderfritt bemötande hos Rob.

16. JWS
    Trådstartare

JWS Bonde

Från:
    Kungliga huvudstaden
    Tack alla, för info och åsikter!

17. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Jag hade i ditt fall och i mitt eget valt Rob E då jag har väldigt bra erfarenheter av deras urmakare och service

18. Rikard

Rikard Bonde

Från:
    Västerås
    Vill inte göra nån reklam men kan upplysa om att Nymans Ur köpt en trycktest-apparat som klarar även Deepsea så numer kan service göras i Sverige vilket medför kortare servicetid på en sådan.
    Med vänlig hälsning, Rikard.

StarMan, jabla och per nordström gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield