Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service av Tudor Pelagos ETA-verk

Diskussion i 'Diskussion' startad av egeblå, 5 juli 2016.

1. egeblå
    Trådstartare

egeblå Torpare

Hej,

Ny här på forumet och skulle uppskatta lite hjälp.

Jag har en Tudor Pelagos från 2012 med ett ETA-verk, den har varit kalas fram till i maj då den tappade 1 minut och under juni började den tappa några minuter i veckan fram tills förra veckan då den började tappa 10 minuter per dag. Misstänker att fjädern har "gått på sommarlov", bergströms här i Göteborg vill ha 6000 för service vilket är rätt saftigt... Vet ni om det finns någon annan urmakare som kan serva ett ETA-verk i Göteborg för en mer rimlig peng?

Tack o hej leverpastej!
    Egeblå

2. MånsT

MånsT Biskop

ETA- verk bör väl vara rätt "lätt" att serva så det bör finnas flera som kan. Är du säker på att den inte bara har magnetiserats? Klockan kan rusa om det har hänt så kolla upp det först är mitt råd.

egeblå och Rivalen gillar detta.
  3. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Låter motigt. Berätta, tog B in den öppnade och domen blev 6000:-? Tog dom ställning till magnetisering?

4. egeblå
    Trådstartare

egeblå Torpare

Tack får kolla om det kan vara magnitism! :)

Nej jag kollade över telefon vad en service skulle kosta.. (rookie mistake kanske)

5. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Nu är väl Tudors verk ganska modifierade och inte ett standard ETA ? Det går alltid att hitta verkstäder som kan serva billigare än AD. I Gbg skulle jag tro att Gastons på Hisingen kan serva för en billigare penning. Men om jag vore du skulle jag lämnat den till AD så jag fått reda på varför den börjat sacka. Är den i behov av en helservice så hade jag låtit AD göra den och tuggat i mig merkostnaden.

Jonaz gillar detta.
  6. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Snarare oproffsigt att svara i generella termer istället för att be dig komma in och låt urmakaren kolla. Hoppas det är magnetism.

Har själv en ETA 2824-2 i min Sinn från 2007 och den tuffar på fint fick några stöddroppar olja vid en ruckning för några år sedan. Tycker det vore knepigt/oturligt om din 2012 från Rolex skulle behöva nån slags jätteservice efter 4 år? Be att få en detaljerad beskrivning av vad de anser måste göras. Fråga om du kan få vara med när urmakaren öppnar och bedömer. Dels för att du vill lära om din nya kvalitetsklocka och dels för att klockan krånglar trots att den är så ny. Är det nödvändigt att nämna att du ringt och fått 6 k till svar, njae.

Hoppas på det bästa.

egeblå gillar detta.
  7. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Tudors ETA verk är modifierade och har en del delar som, vad jag förstått det, bara går att få tag hos dom eller Rolex. Därför kan det vara svårt att få den servad mer än en rengöring och oljning.

8. egeblå
    Trådstartare

egeblå Torpare

som jag har förstått det så är det någon annan "finish" på tudors ETA, ja gastons är ett alternativ men som du säger så är AD alltid AD...

9. 903lew

903lew Stadsbo

1) Kolla magnetism, det kan nog vilken urmakare som helst hjälpa dig med.
    2) Hjälper inte det skulle jag rekommendera en AD-service. Är ju snart dags iaf.

Sammeh gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield