Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service av urverk – skräckhistorier

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av koze, 9 september 2015.

1. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

Ofta när man läser urmakarbloggar och ser urmakare på Instagram så verkar de då och då stöta på urverk som någon "urmakare" har "lagat" genom att t ex ösa i en dusch WD40 och vifta runt lite med en skiftnyckel i. Som här t ex där en Panerai har fått sig en omgång: https://archerwatches.wordpress.com/2013/12/26/bringing-a-pam-091-back-to-life/

Vilka är de här lallarna som ger sig på dyra fina klockor helt utan kunskap? Jag pillar uteslutande med Seikoverk, och har otroligt stor respekt för dessa små underverk trots att de är billiga och massproducerade. Hur är det med urmakaren på hörnet som mest byter batterier hela dagarna, jag antar att de flesta verkligen är urmakare och kan laga iaf vanligare verk som typ Seiko och ETA? Man blir ju mörkrädd...

Har ni några liknande skräckhistorier?

eriksson850 gillar detta.
  2. KenKun

KenKun Biskop

3. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    @Aurum du hade väl en hel del turer med din Midas?

4. TimeDealer

TimeDealer Stadsbo

Hahah :) WD40 det har jag använt till att smörja en industrimaskin för ca 10 år sedan :)

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Synd att du inte la denna tråd i diskussionsdelen, många som missar den nu.

Min gissning är att någon tidigare ägare flrsökte laga den själv. :)

6. koze
    Trådstartare

koze Stadsbo

Ja, det var lite dumt. Kanske någon snäll mod som kan flytta den?