Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service. Den billiga sorten.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hmpson, 25 februari 2014.

1. Hmpson
    Trådstartare

Hmpson Stadsbo

Är på familjesemester på Teneriffa, och medans hustrun och sonen letade kläder fann jag mig stående framför klockbutiken. Klev in med tanken att jag skulle bli utkastad med mina slitna jeanskortbyxor, Greateful Dead-tshirt, en Orient på ena armen, all-inclusive-armband på andra och en förkyld sjumånaders unge i sele på ryggen.

Oklanderlig service. Hade mest tänkt montershoppa men de plockade glatt fram en Tudor Heritage Chrono så fort jag frågade om de hade den. Tyvärr började dottern gnälla och det blev dags att gå innan jag hann drömma mer, varpå damen svarar "Just one second, sir. Her nose is runny, let me get you a napkin". Dock så når jag inte ungrackarns näsa när hon sitter på ryggen. Det löste sig dock genom att den vänliga damen snöt henne åt mig. Där snackar vi service.

yonsson, Bauuer, albinh och 26 andra gillar detta.
  2. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Najs :) man får återskapa någon liknande här i Sverige för skojs skull :p efter att tags klockbrowsande säga att det kliar på ryggan men man når inte riktigt dit :D

3. Hmpson
    Trådstartare

Hmpson Stadsbo

Nån som vet ungefär vad en Tudor Heritage Chrono går på hemma?

4. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Den gråa listar på 36k har jag för mig, vet inte om den blåa är något dyrare.

Hmpson gillar detta.
  5. wojtecki

wojtecki Borgare

Tudor
    Tudor Heritage Chrono
    Artikelnummer: 70330N-95740
    Urverk: Automatic
    Boett: Stål
    Urtavla: Svart
    Glas: Sapphire
    Armband: Stål
    Mått: 42
    Vattentät till: 150 meter
    Pris: 35 940 kr

Hmpson gillar detta.
  6. Hmpson
    Trådstartare

Hmpson Stadsbo

Då är det nog billigt här. Den blå (enda de hade, konstigt nog) låg på 31-32' ungefär. Sedan vet jag inte om det finns prutmån eller ej.

7. Bojke

Bojke Fjunis

Vad heter butiken?

8. Hmpson
    Trådstartare

Hmpson Stadsbo

Det var klockbutiken i El Duque-gallerian. Känns OK att nämna när jag säger snälla saker om dem.

9. 4cie

4cie Biskop

Vilken service? Lyckades du se hur prisläget var på andra klockor?

10. Hmpson
    Trådstartare

Hmpson Stadsbo

Nope. Snoran hindrade allt sådant. Hann bara se Tudorn. Någon mer insatt kan säkert svara mer generellt.

11. K-S

K-S Biskop

Bra priset på flygplatser är ofta ett faktum som man kan ta tillvara på!

Mårtenssons ur Brookfield