Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service i Göteborg på vintageur

Diskussion i 'Vintage' startad av Ukulele82, 20 februari 2015.

1. Ukulele82
    Trådstartare

Ukulele82 Torpare

Hej!

Fick tipset att posta det här i vintagedelen av forumet. Jag har en kronograf från 40-talet. Venus heter märket enligt säljaren, och då antar jag att det är ett Venus urverk. Den har slutat ticka och jag skulle vilja lämna in det på service nånstans i Göteborg. Är det någon urmakare här som är extra bra på vintage? Och skiljer det mycket mellan kvalitet och pris? En knapp/knopp(?) har skruvat av/försvunnit också, och jag behöver få tag på en sådan. Vart får man tag på reservdelar? Hjälper det något om jag postar bild på klockan? Uppskattar all form av hjälp och/eller tips från er! =)

Tack på förhand!

2. MAK

MAK Friends of KS

Två alternativ som jag själv provat
    Mariaplans ur - rengöring, smörjning/ service för rimlig peng. Tar dock oftast rätt lång tid att få något klart. Lämnat in 4-5 ur med ok resultat.
    Gastons ut på wieselgrensplatsen - lämnat in ett omega fickur. Bra resultat på service och på utsatt tid. Dyrare än Mariaplans, men snabbt och bra.

tgofswe gillar detta.
  3. Ukulele82
    Trådstartare

Ukulele82 Torpare

Mariaplans lät bra, så länge det blir bra gjort och de tar hand om klockan på ett bra sätt så gör det inte så mkt om det tar lång tid faktiskt.. =) Var det stor skillnad i pris och/eller kvalitet mellan dem?

4. Göteborgare

Göteborgare Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Jag fortsätter på denna tråden, har en Seamaster 300m som behöver ny lume, eller till och med byta urtavlan. Finns det någon i Göteborgsområdet som kan göra detta?