• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service i Stockholm, tips.

oggemon

Omega
Hej,
Jag köpte min första min första fina klocka för en månad sedan. Slog till på en 14060 Submariner som jag hade funderat på väldigt länge. Jag är jätteglad för den och bär den varje dag. Men den går 2-3 minuter+ per dygn. Jag vill lämna den på service men är osäker på vart jag ska vända mig. Jag har funderat på Dr watch.
Vad skulle ni göra?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Dr Watch har tidigare hjälpt mig och jag har varit nöjd med det. Kort leveranstid.

Men jag skulle ändå lägga min röst på Rob E där man får 2 års världsgaranti (rätta mig om jag har fel).
Där har dom tyvärr ca 8 veckors leveranstid.
Och ger kanske lite högre premium vid vidare försäljning.
/j
 

oggemon

Omega
Varför Rob Engström framför andra? :)
Jag undviker gärna att lägga ner pengar på en dyr service om jag kan. Självklar vill jag ha ett bra resultat. Men vilka erfarenheter har ni med Dr Watch?
 

Consensus

Omega
AD?

Dr. Watch är väl inte auktoriserad av Rolex och får inte köpa reservdelar. Du vill inte stoppa in icke-Rolexkomponenter i en Rolex.
 

oggemon

Omega
Dr Watch har tidigare hjälpt mig och jag har varit nöjd med det. Kort leveranstid.

Men jag skulle ändå lägga min röst på Rob E där man får 2 års världsgaranti (rätta mig om jag har fel).
Där har dom tyvärr ca 8 veckors leveranstid.
Och ger kanske lite högre premium vid vidare försäljning.
/j
Okej. Men det är väl den tiden det brukar ta om man vänder sig till lite dyrare service? :)
Vad kostar en helservice på Rob Engström?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Okej. Men det är väl den tiden det brukar ta om man vänder sig till lite dyrare service? :)
Vad kostar en helservice på Rob Engström?
Tråkigt svar men lyft telefonen och ring Rob och fråga.

De kommer nog inte kunna ge dig exakt pris, beror lite på vad för delar som behöver bytas. Du kan nog räkna 5k+ i alla fall.
 

Wemb

Cartier
Varför Rob Engström framför andra? :)
Jag undviker gärna att lägga ner pengar på en dyr service om jag kan. Självklar vill jag ha ett bra resultat. Men vilka erfarenheter har ni med Dr Watch?

Nu ska jag försöka att inte låta allt för bitter, men om du har köpt en 14060 med servicebehov och hävdar att du inte vill lägga pengar på en "dyr service" så tvivlar jag på hur mycket research du gjort innan köpet.

En Rolex är inte gratis att lämna in på service, men genom att lämna den till AD så får du garanti samt vetskapen om att allt gått rätt till dvs. originaldelar i klockan och utöver det ett trevligt och kunnigt bemötande.

Den tryggheten är värd många tusenlappar för min egen del.
 

oggemon

Omega
Nu ska jag försöka att inte låta allt för bitter, men om du har köpt en 14060 med servicebehov och hävdar att du inte vill lägga pengar på en "dyr service" så tvivlar jag på hur mycket research du gjort innan köpet.

En Rolex är inte gratis att lämna in på service, men genom att lämna den till AD så får du garanti samt vetskapen om att allt gått rätt till dvs. originaldelar i klockan och utöver det ett trevligt och kunnigt bemötande.

Den tryggheten är värd många tusenlappar för min egen del.

Du lät bitter och jag gjorde en bra affär tycker jag. Tack för den andra informationen.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har alltid vart supernöjd med nymans. Tror priserna är i princip samma hos AD men Nyman har 3-4 veckors väntetid mot rob 7-8 veckor.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Trist bara att jag upplever att Nymans är sega vad gäller service, få reda på status på service har för egen del tagit två veckor och de svarat inte i telefon
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har tidigare servat två Rolex via DrWatch och har inget att klaga på därifrån.

Nästa service blir dock Rob, dyrare men två års garanti känns stabilt. Nymans går jag inte till längre...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Har undrat rätt länge, är det någon som bekräftat att DrWatch inte använder rolex delar?
Och om man ska glra en service hos Nymans elker Rob E och inte behöver någon polering blir priset billigare då?
 
Topp