Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service i Uppsala

Diskussion i 'Diskussion' startad av JCC, 18 september 2016.

1. JCC
    Trådstartare

JCC Torpare

Är ny på forumet, och hoppas därför att jag inte startar en ny tråd i ett ämne som redan diskuteras. Jag är i alla fall på väg att serva tre relativt gamla klockor som alla har stannat, gör helst detta i Uppsala, och söker därför råd var jag gör detta mest prisvärt. Klockorna är en Seamaster med den manuella kalibern 613 ("är fullt uppdragen men rör sig inte"), en Tissot Seastar Quartz från 80-talet (vet ej när den servades senast) samt en Leijona med ett för mig obekant manuellt verk (går ej att dra upp sedan detta gjordes för entusiastiskt en gång).
    Tack på förhand!

2. Johan S

Johan S Bonde

Från:
    Stockholm
    När jag bodde i Uppsala servade jag en vintage Omega hos Veiko i hörnet av Väderkvarnsgatan och Höganäsgatan. Syns inte så tydligt utifrån att han pysslar med klockor då lokalen ligger i en källare och ser ut som en random secon hand. Bra pris och trevlig herre.

Wozzor gillar detta.
  3. JCC
    Trådstartare

JCC Torpare

Tackar!

4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Stjärnurmakarna i Svava/ forum gallerian (på hörnet vid korsningen) tror jag kan utföra service med. Se till att få prata med den äldre herren bara (urmakaren) :)

Mårtenssons ur Brookfield