Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service och reparation av en Breitling med rostigt valjoux 7750.

Diskussion i 'Diskussion' startad av ScubaKing, 30 december 2014.

1. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

En rätt intressant film, en av dem bättre jag sett faktiskt. Dokumenterar via video service och reparation av en Breitling med rostigt valjoux 7750. Både intressant och lärorikt.

Killen som äger klockan har tydligen blivit puttad i en pool när han stod och skulle ställa klockan, kronan var således ute och klockan inte tät. Han vill ha den reparerad så billigt som möjligt förstod jag det.

Helt klart sevärd enligt mig!

Empa, laketwig och jabla gillar detta.
  2. fc2

fc2 Borgare

Tackar, trevligt med någon som pratar och inte bara musik i bakgrunden som på många andra videor.

jabla och ScubaKing gillar detta.
  3. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Jag hoppas att han är utbildad urmakare och inte en glorifierad hemmameckare. (Kollade inte genom hela filmen ifall han någon gång klargör detta.)

Om han är urmakare, så är jag förvånad och fnyser lite åt att han tar så fritt på verket med fingrarna (Fingeravtryck på verk = tecken på en ovarsam urmakare/någon som pillat själv hemma.)

Kul att se hur det går det!

jabla gillar detta.
  4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Killen har väl lagt upp 3 miljarder filmer och är klockvännernas youtube guru?

eriksson850 och ScubaKing gillar detta.
  5. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Har inte koll på honom alls, men då är det nog ingen fara.

6. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Håller absolut med om det där med fingeravtrycken. Dock har jag sett "professionella" urmakare ta i verk (efter tvätt) med fingrarna. Blev väldigt förvånad...

7. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Han har 25 års erfarenhet av att laga klockor av alla fabrikat och betraktas lite som guru.......

jabla gillar detta.
  8. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Stämmer bra, han är väldigt känd och har minst 25 års erfarenhet. Jag har för mig han har jobbat för flera av dem stora märkena.

9. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Jösses så verket såg ut...
    Bra jobb att få igång det igen :)

ScubaKing gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield