• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service och reparation av en Breitling med rostigt valjoux 7750.

ScubaKing

Audemars
En rätt intressant film, en av dem bättre jag sett faktiskt. Dokumenterar via video service och reparation av en Breitling med rostigt valjoux 7750. Både intressant och lärorikt.

Killen som äger klockan har tydligen blivit puttad i en pool när han stod och skulle ställa klockan, kronan var således ute och klockan inte tät. Han vill ha den reparerad så billigt som möjligt förstod jag det.

Helt klart sevärd enligt mig!

 
Jag hoppas att han är utbildad urmakare och inte en glorifierad hemmameckare. (Kollade inte genom hela filmen ifall han någon gång klargör detta.)

Om han är urmakare, så är jag förvånad och fnyser lite åt att han tar så fritt på verket med fingrarna (Fingeravtryck på verk = tecken på en ovarsam urmakare/någon som pillat själv hemma.)

Kul att se hur det går det!
 

Minuteman

Rolex
Jag hoppas att han är utbildad urmakare och inte en glorifierad hemmameckare. (Kollade inte genom hela filmen ifall han någon gång klargör detta.)

Om han är urmakare, så är jag förvånad och fnyser lite åt att han tar så fritt på verket med fingrarna (Fingeravtryck på verk = tecken på en ovarsam urmakare/någon som pillat själv hemma.)

Kul att se hur det går det!
Håller absolut med om det där med fingeravtrycken. Dock har jag sett "professionella" urmakare ta i verk (efter tvätt) med fingrarna. Blev väldigt förvånad...
 

ScubaKing

Audemars
Jag hoppas att han är utbildad urmakare och inte en glorifierad hemmameckare. (Kollade inte genom hela filmen ifall han någon gång klargör detta.)

Om han är urmakare, så är jag förvånad och fnyser lite åt att han tar så fritt på verket med fingrarna (Fingeravtryck på verk = tecken på en ovarsam urmakare/någon som pillat själv hemma.)

Kul att se hur det går det!


Han har 25 års erfarenhet av att laga klockor av alla fabrikat och betraktas lite som guru.......
 
Topp