• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Omega Seamaster

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag har en Omega Seamaster den ofta mindre åtråvärda modellen 2351.80 i mångas ögon, lägger in en bild om någon inte skulle veta vilken det rör sig om.... Den behöver service och jag har lämnat in den för kostnadsförslag hos Omega återförsäljare. Den skulle av återförsäljaren skickas in till Omega för service och det beräknas gå på 6500kr för det som behöver göras på servicen bland annat byte av krona, olja, packningar samt att polering av länk mm.

IMG_20150803_133428.jpg

Min fråga av detta blir ungefär är det försvarbart att betala ungefär halva värdet av klockan för en service? Är det någon annan som har funderat kring sådant?
Vid en försäljning får man inte tillbaka samma värde, det vet jag, en av denna modell nu kan gå för 10-15k gissar jag.
Jag måste säga att jag är ändå ganska förtjust i denna modell och klocka. Tanken har dock slagit mig nu att kanske är värt att köpa en ny klocka istället SMP då såklart, där det är länge kvar till service samt att den har garanti.
 

Molgan

Cartier
Det är såklart ditt val vad du vill göra på servicen, väljer du bort polering av boett och länk blir det väsentligt billigare, vill du att klockan ska se som ny ut så tycker jag att du ska ge det här jobbet åt Omega, men kan du leva vidare utan polering så..

Att det från första början är något i överkant tycker jag nog ändå, när jag servade en fullt fungerande men lite oprecis 2254.50 för några år sedan så gick det på ca 4500,- ink. polering osv, den skickades ned till Swatch-Sverige, inte till mamma-landet. Men det var då det, det liksom allt annat har blivit dyrare, så det är förmodligen inget större fel på priset, kanske länken på din är något mer besvärlig att polera jämfört 2254.50, svårt att säga för en lekman.

För övrigt borde vilken urmakare som helst kunna serva verket, 2892-A2 är ett mycket bra och robust verk som dem flesta har erfarenhet av, så prova nått fler ställe?
 

Göteborgare

Cartier
Jag betalade 3 500:- för service av min hos Jarl Sandin i Göteborg. De bytte packningar, krona och en del annat smått och gott. Fick men en liten påse med de utbytta delarna. Kan varmt rekommendera Jarl Sandin, väldigt trevliga och serviceminded.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Lämnade in min 2220.80 från 2010 på service hos Krons. 5 000 kr inklusive polering gick det lös på.
 
Topp