Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service på en vintage universal geneve

Diskussion i 'Vintage' startad av luddviig, 22 augusti 2013.

1. luddviig
    Trådstartare

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Hejsan!

Är väldigt sugen på och köpa en universal geneve uni-compax från 50-60 talet. Det jag undrar över är om jag t ex köper en klocka som är i detta skick som på bilden nedanför, går det och fixa till urtavlan så den blir som "ny" igen? Och vad kan en sådan sak kosta ungefär? Och så skulle jag vilja ha tips på fler klockor som ser ungefär likadan ut som den på bilden, kom med förslag på tillverkare!

2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

om tavlan ser ut som på bilden så ska man ABSOLUT INTE "fixa till" den..., det är klockmotsvarigheten till att luta av och vitmåla vilken antik byrå som helst, ren kapitalförstöring...

om du vill ha en "uppfixad"... ...så finns det gott om sådana också, och de är (och ska va) billigare än de som har originaltavla med patina.

andra märken
    heuer, movado, zenith, omega, breitling, hamilton

albinh, Fabian, Ariste och 1 annan gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    +100