• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service på en vintage universal geneve

luddviig

Panerai
Hejsan!

Är väldigt sugen på och köpa en universal geneve uni-compax från 50-60 talet. Det jag undrar över är om jag t ex köper en klocka som är i detta skick som på bilden nedanför, går det och fixa till urtavlan så den blir som "ny" igen? Och vad kan en sådan sak kosta ungefär? Och så skulle jag vilja ha tips på fler klockor som ser ungefär likadan ut som den på bilden, kom med förslag på tillverkare!

1706149c.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
om tavlan ser ut som på bilden så ska man ABSOLUT INTE "fixa till" den..., det är klockmotsvarigheten till att luta av och vitmåla vilken antik byrå som helst, ren kapitalförstöring...

om du vill ha en "uppfixad"... ...så finns det gott om sådana också, och de är (och ska va) billigare än de som har originaltavla med patina.

andra märken
heuer, movado, zenith, omega, breitling, hamilton
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
om tavlan ser ut som på bilden så ska man ABSOLUT INTE "fixa till" den..., det är klockmotsvarigheten till att luta av och vitmåla vilken antik byrå som helst, ren kapitalförstöring...

om du vill ha en "uppfixad"... ...så finns det gott om sådana också, och de är (och ska va) billigare än de som har originaltavla med patina.

andra märken
heuer, movado, zenith, omega, breitling, hamilton

+100
 
Topp