• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service på Franck Muller

WDWD

Omega
2-Faktor
Funderar på att skaffa en Franck Muller. Nån som har haft en? Hur fungerar det med de 'tråkiga bitarna som service?
Det verkar ju inte finnas nån FM-AD i Norden öht. Finns det ändå nån i Sverige som åtar sig att serva dem?
Den klockan jag funderar på har ett av de enklare in house-verken så tyvärr inget ETA som de flesta urmakare borde kunna hantera...

Vore ju synd om det är såna här saker som gör att man ist får skaffa nån tråkig Rolex ;)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Kör! Riktigt balla dinkor, har tyvärr aldrig sett en på forumet... vet inte heller vilka som är AD i Sverige... om det finns en...
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har aldrig haft en men håller med vattenräsern2. Stencoola klockor :) kör! Dock vet jag inget om service... kanske går att dra iväg ett mail till tillverkaren? Jag vet att det går att skicka sina klockor själv till Glashütte Original iaf, kanske går till Frank också
 
Efter gymnasiet åkte jag till Barcelona och då lyckades jag pilla lite på denna. Gillar de extravaganta visarna och att siffrorna är brunmålade.

8chyLV2.jpg
 

Optimisten

Cartier
Funderar på att skaffa en Franck Muller. Nån som har haft en? Hur fungerar det med de 'tråkiga bitarna som service?
Det verkar ju inte finnas nån FM-AD i Norden öht. Finns det ändå nån i Sverige som åtar sig att serva dem?
Den klockan jag funderar på har ett av de enklare in house-verken så tyvärr inget ETA som de flesta urmakare borde kunna hantera...

Vore ju synd om det är såna här saker som gör att man ist får skaffa nån tråkig Rolex ;)

Det kostar bara 200 spänn att skicka paket som rek i Europa typ, ifs bara försäkrat upp till 10 000 men vaddå.

Billigare än att ta bilen till NK och parkera några timmar.
 

WDWD

Omega
2-Faktor
Tack för alla svar! Får se om det blir ett köp snart då!
Modellen kommer avslöjas i en paketöppningstråd isf ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Egentligen är jag mest inne på att få en överblick kring Franck Muller som börjat intressera mig mer än vad som är nyttigt. De är speciella, flera modeller. Nu återstår det att försöka se och prova i verkligheten. Jag är bara inne på bild- och modellnummerstadiet än.
 
Topp