Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service på garantin

Diskussion i 'Diskussion' startad av Klockers, 21 augusti 2014.

1. Klockers
    Trådstartare

Klockers Stadsbo

En kompis till mig påstår att man kan lämna in sin klocka(i detta fall en omega) på service gratis under garanti-tiden, alltså utan att det är något egentligt fel på klockan. Stämmer det verkligen?

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Det skulle verkligen förvåna mig..

WHU, yonsson, Eurenius och 1 annan gillar detta.
  3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Varför skulle man vilja göra det egentligen?

4. Cyklisten

Cyklisten Borgare

Nej, så är det inte med min Speedmaster i alla fall.

5. Klockers
    Trådstartare

Klockers Stadsbo

Tänkte väl det.

ssl gillar detta.
  6. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Det låter mer som att din kompis utnyttjar funktionen att det är garanti på servicen och hävdar fel som inte finns för att i bästa fall få en till service längre fram helt gratis... Inte ok, det höjer servicekostnaderna för alla andra, då urmakaren måste räkna in i kostnaderna att en högre procent av klockorna han servat kommer tillbaka.

7. MJ24

MJ24 Friends of KS

Nej, det skulle jag inte tro är möjligt.

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Detta är en "min kompis kompis-historia som florerar. Det bygger på att man kan hävda ett fel och då få en helservice. Märket som nämns är oftast Rolex, men grejen ör att det inte fungerar. Om man hävdar ett fel så behöver man kunna uppvisa själva felet och det finns inga märken som utför en helservice bara för sakens skull, utan de uppsöker felet och åtgärdar felet.

Obeedoobe, cab, Porsan och 2 andra gillar detta.
  9. Hugii

Hugii Biskop

Då är det bäst att du går tillbaka till butiken, glöm ej att ta med dig din kompis :angel: (annars funkar det inte)

Garanti är en sak
    Service är en annan sak.

(det är viktigt att man håller isär och inte blandar ihop äpplen och tomater) :)

10. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Hoppas inte din kompis också är din investeringsrådgivare ;)

Mårtenssons ur Brookfield