• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service = provtryckning ok?

Kloker

Cartier
Om jag haft min klocka (Tudor 79090) inne på fullservice hos Rob, kan jag då utgå från att den är safe att bada med?
Eller måste den ändå provtryckas?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Om jag haft min klocka (Tudor 79090) inne på fullservice hos Rob, kan jag då utgå från att den är safe att bada med?
Eller måste den ändå provtryckas?
Om de inte nämner något gällande otäthet, så ska det vara lugnt, då det provtrycker då klockan öppnats och fullservats. Skadar väl inte att fråga en extra gång iofs.
 

Igge

Panerai
När jag servade min Tudor Chrono hos Nyman fick jag med provtrycknings "lappen" tillsammans med servicedokumenten, det gillas.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Bumpar en gammal tråd då jag inte riktigt vet vart jag skall ställa frågan och tycker det känns onödigt att göra en ny tråd för detta..
Hur mycket kostar det att provtrycka en Rolex Sub?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Klockmaster så inte Rolex AD (vad det nu spelar för roll)
Absolut ingen såvida det sker på korrekt vis! Är som sagt väldigt dåligt insatt så vet knappt vad det innebär(eller vad de gör) på ett trycktest :p
Vet bara att jag helst vill ha papper på att min klocka är tät innan jag utsätter den för vatten:)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Trycktest brukar kunna göras hos typ alla urbutiker. Brukar väl kosta från "gratis" till några hundra beroende på om man är känd i butiken eller ej.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Trycktest brukar kunna göras hos typ alla urbutiker. Brukar väl kosta från "gratis" till några hundra beroende på om man är känd i butiken eller ej.
Skillnad på trycktest och trycktest. Går du till AD plockar de ur verket vid trycktest och kostar således lite mer. Kanske att de bjuder på det till riktigt bra kunder, inte mig och mina vänner dock
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Asplund

Patek
2-Faktor
Går du till ad så får du mer än bara ett vanligt trycktest på 10 bar. Huvuvida det egentligen är nödvändigt kan ni diskutera, men det är såhär de trycktestar hos t.ex. nymans och rob: https://www.hodinkee.com/articles/under-pressure-a-look-at-rolex-water-resistance-testing

Ställer samma fråga igen, varför skulle dem plocka ur urverket för ett vanligt trycktest? (vilket är det enda man behöver)

Om det är som du säger, vilket jag i för sig inte riktigt tror stämmer så är mitt råd i så fall att absolut inte gå till AD. Att plocka ur ett urverk kan skapa problem som är helt onödiga.
 
Topp