• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service-rekommendation (Omega cal 565)

vlm1978

Cartier
Hej!

Har en Omega Dynamic från ca 1968 (enl förra ägaren) med ett cal 565 urverk. Högst oklart när den servades senast, men har under de 4 åren jag ägt den varit konsekvent i sin gång (ökar ca 2 min på ett dygn).

Glaset har några rejäla repor som inte går att polera bort. Jag inser att en service svårligen är en sund ekonomisk investering, men detta är en klocka som jag ämnar behålla så det väljer jag att blunda för.

Nu till mina frågor.

Är det någon som har någon uppfattning om vad en service som inkl nytt glas skulle kunna gå loss på (prisspannet alltså)? Och också om någon har ett bra tips på var/vem som kan utföra servicen? Jag bor i Lund/Malmö området men det går ju såklart att skicka.

Tack på förhand.

Och så klart en bild.
IMG_20170611_160620.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!

Har en Omega Dynamic från ca 1968 (enl förra ägaren) med ett cal 565 urverk. Högst oklart när den servades senast, men har under de 4 åren jag ägt den varit konsekvent i sin gång (ökar ca 2 min på ett dygn).

Glaset har några rejäla repor som inte går att polera bort. Jag inser att en service svårligen är en sund ekonomisk investering, men detta är en klocka som jag ämnar behålla så det väljer jag att blunda för.

Nu till mina frågor.

Är det någon som har någon uppfattning om vad en service som inkl nytt glas skulle kunna gå loss på (prisspannet alltså)? Och också om någon har ett bra tips på var/vem som kan utföra servicen? Jag bor i Lund/Malmö området men det går ju såklart att skicka.

Tack på förhand.

Och så klart en bild.
IMG_20170611_160620.jpg
Jag skulle frågat @McGyver genom pm, eller kontaktat honom genom hans hemsida. Många inkl mig själv som blivit nöjda med hans service.

http://www.urvintage.se
 

rogart-63

Patek
Aldrig mer :) Hade otur med en sån jag skulle serva. Mycguver fixa biffen . Hör med @Calle med C vad det kosta.
Jag slet av bommen då den inte var delad som den egenligen ska vara. Hade inge verktyg att få ut den med . Men mggyver tillverka ett och fick ut resterna.
 

Gios

Breitling
Serviceutbud är väldigt liten, speciellt när det kommer till lotendyrare klockor.
 
Topp