Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service/Reperation av Vintage Certina DS2 Certidate Turtleback

Diskussion i 'Vintage' startad av grodslukarenx, 2 april 2015.

1. grodslukarenx
    Trådstartare

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Ja, jag har här min pappas gamla Certinadykare. En fin DS-2 med sköldpadda på baksidan, med både dag och datum (en ovanligare version, från vad jag har förstått) vet inga årtal och liknande, så info om detta skulle uppskattas. Finns väl någon Certinanörd på detta forumet med.. eller är det bara rolex? ;) Men, problemet är bara att den stackarn inte går. Man kan inte ställa tiden och verket dras inte upp under rörelse. Min fråga är om det är någon som vet en urmakare/frilansare som kan återställa klockan till användbart skick till en vettig peng, då det är en klocka jag gärna vill behålla och framförallt ha under de badbara tiderna! Det skulle dessutom vara trevligt att ha en fungerande vintagedykare i samlingen :) Tack på förhand!

Bilder:

Bifogade filer:

Thomas Wang gillar detta.
  2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Kolla med MacGyver eller nån annan bra hemmafixare.

Certina är underskattade och denna är ju värd att fixa upp.

3. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Har tre gamla certinor jag också behöver fixa, men det är ju svårast att hitta original glas och packningar.

4. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Hej!
    jag har mycket delar till vintage Certina, jag kan hjälpa dig om du vill få i gång klockan.
    lägg ett PM till mig
    Hälsningar Anders

Ako, MacRulez4ever och jabla gillar detta.
  5. grodslukarenx
    Trådstartare

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne

Tack för svaret, och tack för svaren ni andra! Ska ha detta i åtanke, men det lär ta ett tag innan service, tror jag ska önska mig det i födelsedagspresent av mina föräldrar. (Är ju bara 17 så..) Men är hemmafixare bäst, eller ska man lämna in den hos nån större firma? Bor i Södra Skåne så farfars klocka blir lite svårt.

6. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

_jonte, Fixoflex och grodslukarenx gillar detta.
  7. grodslukarenx
    Trådstartare

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Tack för info och svar :)

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Per Hamrin som hänger här ibland är urmakare och håller till i Ystad.

9. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Du kan kolla med macgyver här på KS , han verkar mellan Malmö och Lund...