• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service Tissot navigator

Tompaz

Omega
Har ringt på service + byte glas samt att sekundvisare chronograf inte stoppar kl 12. Den bytar inte datum vid 12 utan vid 6 tiden.
Dom priserna jag fått är mellan 5-7000, är det en rimlig summa för att åtgärda felen plus service. Med tanke på att klockan kostade mig 150 kronor känns det som jag kan lägga en slant på den men är osäker på vad en sådan här klocka är värd.
 

Bilagor

  • IMG_0589.JPG
    IMG_0589.JPG
    238.1 KB · Visningar: 159
  • IMG_0590.JPG
    IMG_0590.JPG
    179.3 KB · Visningar: 150
  • IMG_0593.JPG
    IMG_0593.JPG
    172.3 KB · Visningar: 179

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Skulle tippa på att du får tillbaka pengarna och kanske lite till, om du servar den för 5-7k. Grattis till grymt fynd!
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
5-7 tusen låter lite dyrt, du kan nog hitta bättre erbjudanden om du frågar fler urmakare. Finns även ett par duktiga urmakare här på forumet som förmodligen skulle kunna hjälpa dig. Efter service bör klockan vara värd ca 6-8 tusen.

Annars kan du skicka klockan till t.ex. Tyskland, där är priserna för service generellt ungefär hälften av vad de är i Sverige. Jag har servat en klocka hos den här erfarna urmakaren med bra resultat: www.service-uhrwerk-5100.com/home-english-lemania-5100/

Richard Askham kan också vara ett alternativ: http://thewatchspotblog.com/
 

Tompaz

Omega
5-7 tusen låter lite dyrt, du kan nog hitta bättre erbjudanden om du frågar fler urmakare. Finns även ett par duktiga urmakare här på forumet som förmodligen skulle kunna hjälpa dig. Efter service bör klockan vara värd ca 6-8 tusen.

Annars kan du skicka klockan till t.ex. Tyskland, där är priserna för service generellt ungefär hälften av vad de är i Sverige. Jag har servat en klocka hos den här erfarna urmakaren med bra resultat: www.service-uhrwerk-5100.com/home-english-lemania-5100/

Richard Askham kan också vara ett alternativ: http://thewatchspotblog.com/
Låter intressant TorNet, tack för tipsen.
 

fc2

Rolex
Har en exakt likadan som jag hämtade hos urmakaren för en vecka sedan. Jag betalade 6000 för service + glas. Originaldelar kan vara lite svåra att få tag i så det kan dröja lite längre än vanligt. Att du betalade 150 sek är bara ren tur så då blir skillnaden i servicekostnad stor så klart. För övrigt den mest bekväma klocka jag någonsin ägt.
 

Tompaz

Omega
Ja tankarna går fram och tillbaka men tycker mer och mer om klockan så det blir nog en service. Frågan är bara, var ska jag lämna in den.
Tipset från tornet är lockade, ska söka vidare.
 
Topp