Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service Tissot navigator

Diskussion i 'Vintage' startad av Tompaz, 22 februari 2016.

1. Tompaz
    Trådstartare

Tompaz Torpare

Har ringt på service + byte glas samt att sekundvisare chronograf inte stoppar kl 12. Den bytar inte datum vid 12 utan vid 6 tiden.
    Dom priserna jag fått är mellan 5-7000, är det en rimlig summa för att åtgärda felen plus service. Med tanke på att klockan kostade mig 150 kronor känns det som jag kan lägga en slant på den men är osäker på vad en sådan här klocka är värd.

Bifogade filer:

Sandkvist och theargonaut gillar detta.
  2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Skulle tippa på att du får tillbaka pengarna och kanske lite till, om du servar den för 5-7k. Grattis till grymt fynd!

Rossi gillar detta.
  3. Tompaz
    Trådstartare

Tompaz Torpare

Tack theargonaut

4. TorNet

TorNet Friends of KS

5-7 tusen låter lite dyrt, du kan nog hitta bättre erbjudanden om du frågar fler urmakare. Finns även ett par duktiga urmakare här på forumet som förmodligen skulle kunna hjälpa dig. Efter service bör klockan vara värd ca 6-8 tusen.

Annars kan du skicka klockan till t.ex. Tyskland, där är priserna för service generellt ungefär hälften av vad de är i Sverige. Jag har servat en klocka hos den här erfarna urmakaren med bra resultat: www.service-uhrwerk-5100.com/home-english-lemania-5100/

Richard Askham kan också vara ett alternativ: http://thewatchspotblog.com/

rogart-63, Icaras, eriksson850 och 2 andra gillar detta.
  5. Tompaz
    Trådstartare

Tompaz Torpare

Låter intressant TorNet, tack för tipsen.

Quaker och TorNet gillar detta.
  6. fc2

fc2 Borgare

Har en exakt likadan som jag hämtade hos urmakaren för en vecka sedan. Jag betalade 6000 för service + glas. Originaldelar kan vara lite svåra att få tag i så det kan dröja lite längre än vanligt. Att du betalade 150 sek är bara ren tur så då blir skillnaden i servicekostnad stor så klart. För övrigt den mest bekväma klocka jag någonsin ägt.

Tompaz gillar detta.
  7. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Definitivt värt säger jag, annars kan jag köpa den för inköpspris ;P

Tompaz och theargonaut gillar detta.
  8. Tompaz
    Trådstartare

Tompaz Torpare

Ja tankarna går fram och tillbaka men tycker mer och mer om klockan så det blir nog en service. Frågan är bara, var ska jag lämna in den.
    Tipset från tornet är lockade, ska söka vidare.

9. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Skicka den till Richard Askham så kanske den kommer upp på hans sida . Han är grym. Läser ofta hans service reportage.