• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service vintage Omega/Rolex Göteborg

Falken

Panerai
Tjena!

Har en 70-tals Omega constellation som jag tänkte lämna in på spa och tänkte höra angående tips i Göteborgområdet. Hade även behövt få hjälp med att böja till ett par endlinks till en gammal Datejust för optimal passform.

Någon som vet någon duktig samt prisvärd urmakare som kan hjälpa till med detta?

/Falken
 

Falken

Panerai
Alltid roligare med bilder ;)
IMG_0378.JPG
 
  • Like
Reactions: C.C

Falken

Panerai
Fast det känns väl som ett på tok för dyrt pris för en förgylld c-connie?
3-6 beroende på skick är väl mer i linje med vad de går för?
Jag har ingen aning då jag inte sett så många blivit sålda. Men de känns ju betydligt ovanligare än alla äldre seamasters etc som cirkulerar. Herrjudit hade en i stål ute för 7k. Utöver den och den @aosehus hade ute så har jag ingen uppfattning om värde.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har ingen aning då jag inte sett så många blivit sålda. Men de känns ju betydligt ovanligare än alla äldre seamasters etc som cirkulerar. Herrjudit hade en i stål ute för 7k. Utöver den och den @aosehus hade ute så har jag ingen uppfattning om värde.
Just herrjudit är kanske ingen jättebra referens då de oftast har rejäla överpriser. Sedan skulle jag säga att guld på stål inte direkt är något premium jämfört med stål, helguld är såklart en helt annan sak.

Det här säger jag inte för att föringa din klocka, gillar modellen och din ser fin ut. :)
Ville bara påvisa en prisbild som jag själv inte riktigt höll med om, så att ingen blir lurad vid ett eventuellt köp.
 
Topp