Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Service Vintage Omega

Diskussion i 'Vintage' startad av Daniel B, 4 juni 2013.

1. Daniel B
    Trådstartare

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad
    Hej!

Då var detta mitt första inlägg =)

Skaffade nyligen min första vintage klocka och det blev en Omega Seamaster De Ville, min första tanke är att genomföra en service för att säkerställa att den kommer fortsätta att fungera bra.

Vart lämnar ni in era vintage klockor för service, då jag befinner mig i Karlstad så räknar jag med att skicka klockan eller lämna in den någonstans i Stockholm då ofta är där.

Rekommendationer på service ställen mottages tacksamt :)

Bilder på Omega klockan kommer inom kort =)

2. JS

JS Friends of KS

Farfars Klockor och ABC (Werner) brukar väl vara bra stalltips tror jag

jakob.dala och Ariste gillar detta.
  3. Daniel B
    Trådstartare

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad

Tack för ditt svar. Jag ska kolla upp det.

Finns det fler ställen?
    Vad kan man förvänta sig att en service kostar ?

4. JS

JS Friends of KS

Det är nog inte alla ställen som är bra på att serva gamla omegor

Kostnaden beror på skicket och vad du vill/de rekommenderar ska bytas. Räkna med minst 2000-3000 kr (svårt att estimera)

5. Daniel B
    Trådstartare

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad

Tack ännu en gång för ditt svar =)
    Mailade Farfars klockor och fick svar 1h senare, lutar åt att det blir det stället.

Jaa det är inom min budget så det borde inte vara några problem.

6. ZQT

ZQT The Banker

Jag skulle nig säga att servicen ligger på ca 1500 men om det behövs delar så blir det dyrare!

7. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    OM det behövs delar kan det sticka iväg snabbt (beroende på verk). annars ska det inte behöva kosta mycket mer än 1500:)
    Tycker det är smart av dig att lägga lite pengar på den, många låter bara sina vintageklockor förfalla!

8. Daniel B
    Trådstartare

Daniel B Stadsbo

Från:
    Karlstad
    Jaa, jag gillar verkligen klockan, så det känns som det naturliga valet att utföra en service, vad jag förstår speciellt på automatiska modeller från den årgången så krävs det en viss service för att byta oljor mm som blir gammalt och skapar mer friktion i verket.

Här kommer några bilder på klockan i fråga =)

9. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Enormt fin! Den ska du ge all vård den vill ha!

Fjädern kan bli sliten osv. Kul att du lägger kraft på den! Det hade jag också gjort :)

10. _jonte

_jonte Friends of KS

Mycket fin klocka, den ska du definitivt fixa till! Har en väldigt lik som jag gillar skarpt...