• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Servicevideo Rolex 5513

_jonte

Patek
Gött att se fingertutor och mässingspincett. Har annars vart förvånad varje gång jag ser urmakare peta med fingrarna och använda stålpincett. Tycker också är väldigt oförsiktiga med tavla och visare. Kanske jag är onödigt nojig?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hur lång tid tar det egentligen att serva en klocka som denna för en normalduktig urmakare? Förutsatt att alla delar finns tillgängliga osv. Alltså själva "skruvandet" mm?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kul att se, men jag vet inte, tycker det kändes lite oförsiktigt vid ditsättningen av visarna igen. Hon var på lumen flera ggr och även med fingrarna på tavlan. Kanske överreagerar men det upplevdes inte helt safe?
 

adress

Friends of KS
Skall aldrig ifrågasätta priset på en riktig service efter den filmen. Inte heller klaga på att jag tycker det är jobbigt att skifta band själv. Roligt att se proffsen arbeta.
 

max

Dancing Queen
Hur lång tid tar det egentligen att serva en klocka som denna för en normalduktig urmakare? Förutsatt att alla delar finns tillgängliga osv. Alltså själva "skruvandet" mm?

ca 20min verkar servicen i filmen ha tagit förutsatt att klockorna går rätt (vilket de borde göra då hennes på armen och serviceklockan visar samma tid).
Visarna va på igen redan efter 10min och sen var det väl troligtvis kontroll, justering och slutmontering de sista 10min :)
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Hur var det med att släppa på kraften på fjädern? Man ser ju tydligt att balanshjulet svänger innan personen vänder verket med urtavlan upp?
 
Topp