Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Set for life! Vad gör man nu?

Diskussion i 'Diskussion' startad av theargonaut, 31 oktober 2012.

1. theargonaut
    Trådstartare

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Är nu officiellt en "onewatchguy", efter att ha härjat omkring i klockträsket i snart 2 år. Vägen hit har varit kul, men jobbig ;) Nu skulle jag vilja betrakta mig som "set for life". Behöver absolut inget mer! Har ingen Graal som jag verkligen skulle vilja ha. Känner mig mätt och tillfreds, då jag kämpat hårt för min nuvarande åsikt och mitt innehav ;) Är det fler som känner på ett liknande sätt? Alltså känner sig tillfreds med sitt innehav, så att säga "set for life"? Eller känner du en tomhet, som om du befinner dig i ett vakum, uttråkad, och rastlös? Inte för att jag gör det men... ;)

Min schletna, rostade Flinga (Tudor 94110), från mitt födelseår...

Min reservdinka, för lite variation ;) En militärmärkt Citizen 52-0110, givetvis också från mitt födelseår :)

Min riktiga beater (Casio ”Mudman”)...

Hela familjen samlad…

Gummo gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

Stort grattis!

Det tar tid men till slut är man där :) Nu ska du bara slänga ut din Citizen&Casio på k&s sen är 100% OWG!

Jag är faktiskt bara 98% då jag inte vågat sälja svärfars Seiko från 1976, den ligger i valvet och sover :)

Jag kollar fortfarande runt på annat, testar div i uraffärer. Är inne på att köpa på mig olika beg&billiga klassiker och lägga i valvet endast i samlarsyfte.

Men ovan jord är det bara min 14060M som gäller, men utesluter inte att tanten vill ha min Sub!Då måste jag ju ha nåt annat ;-)

Cheers!

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Sjukt trevlig flinga! Men One Watch Guy är du ju inte riktigt än :)

4. berg35

berg35 Bonde

Du menar "three watches guy"... :roll:

5. Inse att du inte är en one watch guy, då hänger man inte här ;-)

6. Ricrob

Ricrob Friherre

Jag säger bara lycka till! Med tiden och då menar jag inte lång tid heller, så kommer tomheten komma krypande, mark my words young man! :lol:

7. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

:lol: Exakt så är det. Förr eller senare kommer Satan krypande :twisted:

8. vekktah

vekktah Borgare

Blandar jag ihop dig med någon? Har inte den där flingan legat ute månader? Enligt min erfarenhet så räcker det med en enda liten tanke på flipp så måste klockan flippas. Själv har jag just nu en keeper (oris bc3) en 1680 som ligger trygga. + mina citizen då. Men övriga kommer garanterat att flippas. (Om inte min ekonomi dramatiskt ändras) men grattis så länge... Vad hände med din fina certina?

9. vekktah

vekktah Borgare

Ah, nu ser jag. Nya visare va?

10. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Nej, en helt annan flinga.

11. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag är också en one watch guy. En klocka på armen i taget osv. :cool:

Jag ger dig en vecka. Sen är du igång igen.

12. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Onewatchguy var jag redan för ett par år sen. Nu.....
    ; )

13. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Nu....är du med i ett klockkooperativ..... :mrgreen:

14. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Så här såg det ut för 1 ½ år sedan, då jag startade min resa på TTT. Och för 2 år sedan var det bara den vita SMP:n och Aqualanden hemma. För 10 år sedan hade jag bara Aqualanden. Jämfört med dagens innehav så är skillanden kanske inte så stor ;) Trots att runt 100 dinkor flippats :)

15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Det där är bull! man blir en one watch guy den dagen man hittar en dyr keeper och inte har råd att köpa fler! typexemplet är Chuckan.. Det är det du drabbats av. Sitter själv lite i den situationen då jag har alldeles för många keepers och annat att lägga cashen på temporärt. Så med andra ord, när du blir mer stadd i kassan upphör du vara en one watch guy..

16. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Tack för ditt stöd ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

17. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Det ligger en del i det du säger. Det som gjort mig till en, mer eller mindre "onewatchguy", är att jag vill slippa hålla på och byta klocka hit och dit. Tycker det blev lite för, ska vi säga "fjantigt", att hålla på att matcha klocka efter omgivning, tillfälle mm.

18. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Jag måste bara säga att jag hela tiden varit lite fundersam på varför du gjorts så, men nu är jag mest imponerad av att du klarat av det :)

19. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Tack, den den duger då jag av någon konstig anledning gillar imperfektion...och jag vet att jag fuskar ganska mycket gällande "onewatchgrejjen" ;-)

20. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Håller helt med... tyvärr ;-)

21. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Tack, lär behöva all lycka jag kan få, för att klara av detta ;-)

22. ZQT

ZQT The Banker

@theargonaut

Du vet att du kan citera flera inlägg i ett inlägg va? Blir lite mycket att skriva sex inlägg i rad för att svara på inlägg.

23. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Nej, den skickades till sin nya ägare igår. Skulle behållt den om den var från mitt födelseår, vilket vägde tyngre. Certinan såldes till "gentlegiant", då den var för fin för att vara en reservdinka, saknade quick-set, och var från fel år ;-) Har tyvärr inte sett den eller "snällajätten", här eller på TTT, sen dess. Var är du?! :-(

24. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Tack för sparken i baken! Har inte letat fram hur man gjort det förrän nu.

Stämmer bra.

25. ZQT

ZQT The Banker

Så ja! :mrgreen:

26. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Precis så är det för mig.Har velat ha en DD President,efter några år köpte jag den.Ville ha en submariner,köpte 16610.6män senare sålde jag den.Nu fick jag för mig att,VINTAGE Sub,det ska jag ha...köpte 1680 -77,nu efter reparation,service är jag nöjd,med den.Nu har jag tittat på 5512/13,från mitt födelse år,det blir INTE billigt,så nu letar jag efter en sådan...
    Jag är jätte nöjd med min guld klocka,sport Sub för vardag,men någon i mitt huvud säger "bara 1 till"........

27. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tror faktiskt inte man riktigt platsar här om man inte har paradis tänk, "bara 1 till"....... det är väl det som driver en att besöka forum..

28. Chuck

Chuck Friends of KS

Både KS&TTT är av tradition ett socialt forum där klockan är biljetten in i en gemenskap där allt mellan himmel&jord diskuteras. Det tycker jag är charmen med forumet(n).

Du behöver alltså inte vara fanatisk klocknörd, räcker gott med ett ur för att vilja hänga här :)

Cheers!

Sent from my iPhone using Tapatalk

29. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Om du vill bli av med din 1680 från -77, kan jag tänka mig att ha den som reserv istället för min Citizen, byta? ;-)

Mårtenssons ur Brookfield