• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sett denna? Småkul reklam... IWC

Weberg

Audemars
Vet inte om denna är gammal, men jag har inte sett den innan. Lite rolig var den allt va?!

4ki4cgk.jpg
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Njaa...detta gillar jag inte alls. Visst är det fiffigt, men det är inte ett unikt koncept. Har sett liknande marknadsföring från andra tillverkare (av billiga klockor/smycken). Tycker att det här är för billig marknadsföring för iwc - det osar massproduktion. Iwc är ju, liksom de flesta andra klockmärken som vi freaks här gillar, lyxmärken, och då får det fan vara högre klass på marknadsföringen. Så här urvattnas märket bara
 

Weberg

Audemars
Kvisten Tänkte lite åt det hållet också, men kanske är det på nån VIP Shuttle eller liknande med resenärer de anser "rätt" målgrupp?
 

Clutch

Breitling
Well, att reklamen syns även för de som inte har budget för en IWC betyder väl inte att reklamen blir så fantastiskt framgångsrik att de plötsligt börjar massproducera dem. För att det ska ske måste priset sänkas med 70% och så tänker de nog inte. Håller med om att det är smart placering och rätt målgrupp. Det är många executives som lojt står och väntar på transfer och sedan spenderar 30 sekunder med att läsa om och kika på en IWC runt handleden. Det där har reklambyrån lyckats 100% med och kunden kan vara grymt nöjd.
 
Topp