• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sevenfriday

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag vet att det finns nån gammal tråd om Sevenfriday. Men jag tycker det behövs en fräsch...

Någon som har en Sevenfriday och vill förmedla lite bilder och intryck? Vart får man tag på en i Sverige?

Anyone?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag testade en ett par veckor - kul pjäs med fin finish (och spännande idéer), men liiiite för stor för mig.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Såg igår att luxurywatches hade lagt upp typ alla modeller på blocket.. Om dom har dom inne så du kan klämma på dom vet jag inte. Om du ska dit, får du gärna stanna förbi hos mig och hälsa på ;)
 
inne på samma spår som Singular, lite stor för min del, men kul med lite roliga idéer till en inte alltför hög prislapp.
Fick för mig att Fredmans på Nybrogatan hade dem, men såg inte märket listat på deras webb, så det var nog fel...
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hittade detta i en gammal tråd:

Det finns en svensk distributör och de har ett showroom på Palandergatan 33 i Johanneshov.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Kul med nyskapande design men personligen är det inget jag gillar. Känns som dom har målat in sig i ett hörn med deras design, hur ska dom kunna bredda märket med nya modeller?
 

Kniven

Cartier
Har varit lite intresserad, men troligtvis hamnar den allt för långt ner i hierarkin.
Ingen som var här?
FlashPartyScandinavia24-04-524x524.png

Franz Jaeger I Köpenhamn har en hel del till salu om man bor i söder och vill titta med händerna.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul med nyskapande design men personligen är det inget jag gillar. Känns som dom har målat in sig i ett hörn med deras design, hur ska dom kunna bredda märket med nya modeller?


De kanske inte vill bredda med nya modeller? ;)

Skämt åsido så kan ju en eventuellt ny modell vara något helt annat, taveldesignen är ju minst sagt speciell och kan ju funka även i helt andra typer av boetter. Who knows… :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Överpris för en fyrkant som man knappt kan läsa av tiden på, mjae. Ändå en viss coolhetsfaktor.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men är det någon på forumet som de facto äger en Sevenfriday?
 
Tycker man såg grymt mycket av 7F internationellt i vintras men det har klingat av lite.
Tror att dom släppt en ny modell "M2" ganska nyligen.
Samma boettform men enligt mig lite mer lättläst.
Mycket pengar för ett modifierat miyota 8215 men samtidigt en intressant design som är lite nyskapande.
Ancon x35 eller vad den nu heter är lika mycket rip off som steinhart är på råleks!

7F P1
image.jpg


7F M2
image.jpg
 
  • Like
Reactions: M.U
Jag tycker nog Steinhart är mer ripoff. Dom där Ancon har ju en helt annan boett än 7F. Men tavlan är ju väldigt lik..
 

jandan

Panerai
Jag tycker nog Ancon x35 är en ripoff, dom har ju snott den unika delen av SevenFridays design. In my opinion!
Aldrig haft någon då storleken inte funkar på spinkiga handleder.
 
Känner mig riktigt kluven på något mystiskt sätt. Första intrycket var "vad i helvete..?", men sen efter att ha sett ett par youtuberecensioner och lite sådant så lutar det mer mot att den faktiskt är ganska ball! Tycker deras M2 är fräck. Problemet är att de är så jävla stora tycker jag.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är också kluven. Följer dem på instagram och det postas ju en del sköna bilder på deras modeller. Gillar faktiskt att det finns många färger. Kanske kan vara en kul sommarklocka?
 
Topp