• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SevenFriday

Charles_

Rolex
Det har varit lite halvklurigt att få tag på en SevenFriday i Sverige men nu har märket en skandinavisk distributör med säte i Stockholm. Jag har fått reda på att priset på alla tre modeller (P1, P2 och P3) kommer att ligga på 8499kr inklusive moms och frakt. Ska börja levereras i nästa vecka om allt går som det ska :)







FYI :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
På de bilder jag sätt tycker jag klockan är snygg och den har en "egen" look. Kommer vara intressant och se den irl !
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Som ett kvadratisk tefat som möjligtvis kan börja skjuta laser när som. Coola prylar, polarn( axel_ ) har P2:an och jag tycker den är ball.
Här är en bild som jag tagit på den:
null_zpsbf689ea8.jpg
 

AndyK

Cartier
Möjligt att den känns mindre, men man ska ju inte se ut som ett fån för det...

Jag tycker alltså att klockorna är ganska fräcka, men man måste ju ha handleder som en skogshuggare för att de inte ska se konstigt ut.
 

Gentle_Giant

Cartier
Möjligt att den känns mindre, men man ska ju inte se ut som ett fån för det...
Jag tycker alltså att klockorna är ganska fräcka, men man måste ju ha handleder som en skogshuggare för att de inte ska se konstigt ut.

Har du provat den på handleden? Upplever den inte ofantligt stor utan proportionerna känns lagom för den klockan. Avsaknaden av luggar som Micke B nämner ovan gör mycket. En luminor på 44mm känns större. Ibland ska man nog inte stirra sig blind på siffror :)

För övrigt en riktigt rolig klocka!
 

Ricrob

Patek
Så här ser en ut på min ram.. Balla som faen faktiskt, enda smolket imho är verket och känslan i kronan.

rHKHdJD.jpg
 

Ricrob

Patek
Lustigt, känslan i kronan tycker jag riktigt schysst. Ser bra ut på din arm! :)
Ja, den är som sagt riktigt cool och jag tänkte på att mitt inlägg kanske skulle låta onödigt neggigt men det är alltså bara en känsla jag fick när jag klämde på den och inget som ngn behöver dela om de inte vill. ;) Även om det inte är en dykare, så skulle jag ha ramlat dit på en skruvad krona helt enkelt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den nya svarta är ju frän, kul med svensk distributör :) (även om jag knappast lär köpa en, men mer klockor åt folket!)
 

Jonaz

Rolex
Kan vi gå till en snabb omröstning? Vilken är coolast? 1,2 eller 3?
Jag är i valet och kvalet.... 2 eller 3 ligger bäst till...


iPhone | Tapatalk
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Kan vi gå till en snabb omröstning? Vilken är coolast? 1,2 eller 3?
Jag är i valet och kvalet.... 2 eller 3 ligger bäst till...


iPhone | Tapatalk
Hade nog själv satsat på ettan. I ditt fall.... Hm. Svårt! Båda är snygga men P3 tror jag är snäppet vassare.
 
Topp