• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sexistisk reklam..

Är detta OK marknadsföring för ett armbandsur?

  • Absolut, skön reklam och skönt armbandsur!

    Röster: 97 59.1%
  • Nej detta är för mycket helt enkelt.

    Röster: 67 40.9%

  • Totala väljare
    164

SSL

Audemars
Jag tycker att den här är mer osmaklig!
breitling_advertising_campaign_2015_-_john_travolt_002_aotw.jpg

Är inte det han i Grease?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tror att det är svårt att sälja herrklockor med en kvinna som är barfota över hela kroppen! Men inget som stör mig rent moraliskt :)
Det som däremot är konstigt är att hennes arm är klumpigt klonad och att det har passerat :confused:
Faktum är att det är en man på bilden. Klockan är bara så otroligt ful att omgivningen framstår som mer vacker.
True story.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag håller med om att klockan är ful så ur den aspekten är det inte så konstigt att den 'hottas' med ett fruntimmer.
Den typen av fruntimmer som ingen har därhemma väl att märka. Reptilhjärnan börjar mala, ergo klockan börjar säljas...
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Inte konstigare än att sälja fälgar och bildäck med nakna fruntimmer. Eller nej just det ja, det fenomenet dog ju nästan helt ut på 1900-talet. Klockbranschen ligger kanske lite efter. Men som kvinna känner jag att jag kan identifiera mig med kvinnan i annonsen och hade det bara varit en snyggare klocka hade jag lätt kunnat köpa. Men nu var det väl en reklam riktad till män? Konstigt. Men det är ju det där med maslow igen; sikta på de mest basala behoven och ni är hemma.
Och kopplingen kalsonger-halvnakna människor är lättare att se än kopplingen klocka-halvnakna människor.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Den knepiga photoshopen beror tydligen på att bilden är snodd från någon annanstans och att vederbörande sedan försökt utradera den tillhörande vattenstämpeln.
Den "riktiga" versionen finns att hitta på nätet.
 

BOTL

Panerai
Blir man stött av det här har man andra problem. Skulle dock inte köpa en klocka för att en tjej bär den.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Obegriplig, de har verkligen snålat in på marknadsföringsavdelningen, men de känner väl att de måste ta i för att nå igenom i "bruset"
Tycker dock IWC med sina resurser gör ett mer medvetet val i sin tidigare kampanj och är därför lite värre, den har varit uppe förr och även om det är lite med glimten i ögat så frågar man sig bara ... varför?
image.png
 

MagnusL

Omega
Jag ser inte nån klocka! Ha ha ha
Har inga problem om folket är nakna, bara de ger en bild av hur klockan verkligen ser ut på armen. Invicta har mänga bilder med kvinnor i bikinis, men man ser tydligt hur klockorna ser ut. Tummen upp från mig.
Bjuder på ett exempel.
image.jpeg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har ingen moralistisk ide om reklamen men tycker det är tacky. Påminner om snusk-almanackor hos bilmek:en typ. Man måste ju vara bra WT om man går igång på det här...(flame bait) ;-)
 

ScubaKing

Audemars
Angående den första bilden så tror jag tidningen SharpForMen körde driven med bilderna.

Sharp for Men, a Canadian mens magazine, ran a recent photo spread with some lovely models sporting seven of the most exclusive luxury Swiss timepieces.

Opus-Eleven-Watch-by-Harry-Winston.jpg


sharp-harry-winston-opus-eleven-2.jpg


Opus-11.jpg
 
Topp