Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Shaken not Stirred - Om skakningar och vintageklockor

Diskussion i 'Vintage' startad av Joshua3, 28 maj 2015.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Hur mår dom våra kära vänner (klockorna) av tex. taskig framvagnsinställning på bilen eller MC-körning osv.

Har just nu hyfsat dåliga däck och troligen fel på hjulinställningen på bilen och som bonus på det är det vägarbeten och dålig asfalt som gör att Vintageklockan skakar ganska duktigt i 30-45min varje morgon, är det en risk att delarna i klockan skakar sönder av det?

Hur tåliga är vintageur?

2. Norra

Norra Borgare

Jag har bl. a en Omega från 64. Jag har ägt den i två år, men den har levt i 50, brukar jag tänka. Den har alltså gått igenom ganska mycket, bra mycket mer än vad jag med störst sannolikhet någonsin kommer utsätts den för i alla fall..

3. Pictor

Pictor Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Leta upp en City med 20-25 stenar, eller en Heuer dykkvartsare så kan du hålla i bergborren; Trust me

Grafton och Gummo gillar detta.
  4. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

En Omega Speedmaster Månklocka borde väl klara en och annan risig vägbana, det är väl inget mot atmosfären :)

5. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Jag har nästan uteslutande vintage, oftast med sportkaraktär,
    Jag gör allt med dessa förutom vattensport , detta för att jag inte provtrycker regelbundet . Jag högg tex ved häromdagen med en äldre dykare ..

Kör hårt.

Pictor och Grafton gillar detta.
  6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Köp en automatare så blir den uppdragen på köpet . Slipper du köpa en winder :D

Sandkvist och Pictor gillar detta.
  7. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Jaja, jag ville mest ha en ursäkt för att motivera mig att köpa nya däck och eller ny bil :-(

Åker runt i en sån här pärla (allt för att spara pengar till klocknörderiet)

(Bild lånad från inter-nett)

8. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag tror våra kroppar fångar upp större delen av stötarna, men kanske att serviceintervallet förkortas om det sker på en daglig basis.