• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Shanghai

Depp-Erik

Cartier
Hej på er alla beresta människor!

Jag tänkte åka till Kina (om jag hinner få mitt visum innan planet lyfter, blir en nagelbitare detta) och kommer åka in och ut från Shanghai. Vad jag har förstått av den enda tråd jag kunde hitta på detta så är det inte värt att köpa klockor där, men vad rekommenderar ni som vart där att man ska köpa?

Är sugen på skräddarsydd kostym, men då vi bara är i Shanghai i några dagar innan vi åker vidare och troligen bara kommer tillbaka dit för att flyga hem så är det oklart hur man ska få ihop "final fitting" och sådana grejer. Kan man hitta kostymer av bra kvalle i vanliga klädaffärer? Hur ser det ut med skor?

Annat som bör shoppas eller ses?

Alla tips mottages tacksamt!

Ha en trevlig och solig fredag alla klocksnackare! :)
 

MrJon

Cartier
Va mycket i tjänsten i Shanghai för ett par år sedan. Generellt så tyckte jag inte shoppingen va fantastisk. Priserna är inte jättelåga direkt. Skulle rekommendera dig att åka över till Pudong, där har du det mesta i märkesväg samt lite roliga skyskrapor att titta på.
 

joF

Panerai
Skräddarsy kostym och skjorta kan verkligen vara ruskigt prisvärt och bra i Shanghai. Senast betalade jag ca 500-600 SEK per kostym och runt 80 SEK för skjortorna. Allt i bra kvalite, och självklart skräddarsytt.

Dock vet jag att dom kan ta ut ruskigt mycket mer pengar om man inte förhandlar hårt eller känner någon inhemsk som kan guida.

Lu Jia Bang Lu heter distriktet där det finns mycket skräddare.
 

Depp-Erik

Cartier
Skräddarsy kostym och skjorta kan verkligen vara ruskigt prisvärt och bra i Shanghai. Senast betalade jag ca 500-600 SEK per kostym och runt 80 SEK för skjortorna. Allt i bra kvalite, och självklart skräddarsytt.

Dock vet jag att dom kan ta ut ruskigt mycket mer pengar om man inte förhandlar hårt eller känner någon inhemsk som kan guida.

Lu Jia Bang Lu heter distriktet där det finns mycket skräddare.
Det låter ju typ för bra för att vara sant... Hur lång tid tog hela processen från att pruta tills det var klart?
 
  • Like
Reactions: joF

joF

Panerai
Det låter ju typ för bra för att vara sant... Hur lång tid tog hela processen från att pruta tills det var klart?
Min sambo kommer ursprungligen från Shanghai och jag talar en del kinesiska, så jag tror att det underlättade prutandet rejält :)

Men från beställning till att allt var klart tog väl... 4-5 dagar tror jag. Om man säger att man har flyg hem m.m. kan dom säkert fixa det snabbare än så dessutom.

Bild utanför:
1439791555.jpg


Inne:
title11.jpg

:)
 
Topp