• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sharkmesh.

Jonte73

Audemars
Har haft detta mesh från strapcode ett par dagar och är rätt nöjd.
Tyngden kunde varit lite maffigare, upplevs som lite budget men funktions och utseendemässigt så håller det bra klass.
Spännet fyller sin funktion och håller ihop utan att gå upp vid diverse fysisk aktivitet.

Det bärs mycket skönt och följsamt och jag har inte upplevt att det nyps eller fastnar i armhåret.

Finishen är polished och är kanske lite blingit men passar ihop med finishen på boetten på skx 007 an.

Det krävs nogrannhet vid måttning då det bara går att microjustera ca 10 mm.
Mitt är 160-165 mm och handleden mäter 190 mm runt om.
Detta innebar att jag fått klippa två rader för att det skall passa perfekt, då är microjusteringen satt på mittenhålet.

Överlag tycker jag meshet är prisvärt och fyller sin funktion väl. Det får en 3a av 5 möjliga då spännet känns lite flimsigt och att det borde vara lite tyngre.
Tack och hej.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

bartoldous

Cartier
Funderat på ett likadant och tackar så mycket för infon,kanske går vidare till ett annat med mera/bättre tyngd.Ser dock snyggt ut ska tilläggas. :)
 
Topp