• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Shell Cordovan fråga

Sond

Patek
Har funderat på ett band i Shell Cordovan. Hur är Cordovan som klockarmband?

I skor är de nästa outslitliga men också lite tätare(andas sämre) och stela under längre tid.

Jag är på jakt efter ett ganska tunt i mellanbrun med dragning åt mörkt, men inte för mörkt..;)

Det ska vara slätt och helst bara synliga stygn vid infästningen mot klockan. Det gäller att vara noga med sakerna..:)

Har ni några tips på nätbutiker med Shell Cordovan i bra kvalitet?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Ingen erfarenhet. Men jankoxxx som annonserar här under K&S har en del snygga.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
...vara mycket nära... ska det stå. Hur ändrar man ett inlägg?

Du kan bara ändra inlägg i diskussions-delen en kort tid efter inlägget (tror jag - får prova på detta :D) på k&S kan du dock ändra hela tiden

Edit: Går att ändra en kort tid efter. Kommer föresten att inhandla ett shell cordovan och antagligen från thetimetraveler.co kan ge en liten review sen om det är av intresse :)
 

Sond

Patek
Du kan bara ändra inlägg i diskussions-delen en kort tid efter inlägget (tror jag - får prova på detta :D) på k&S kan du dock ändra hela tiden

Edit: Går att ändra en kort tid efter. Kommer föresten att inhandla ett shell cordovan och antagligen från thetimetraveler.co kan ge en liten review sen om det är av intresse :)

Tack för info om edit.

Vilket Cordovan är du intresserad av? Och till vad?

Edit: Ändrade en liten detalj och med det vet jag att det går att ändra när en post är ny..:)
 

Sond

Patek
Brunt 2dels från thetimetraveler.co till rolex day-date
Jag är på g från samma. Jag har problem att välja färg. Antingen vill jag ha Cordovan Contrast Stitch - Dark Tan eller Light Tan. Lite svårt att se om Light Tan är för ljus. Men jag tror det är den jag ligger nära att beställa. Ska bara köpa en Explorer 1016 först..:)

Väldigt tunt, väldigt mjukt!
Låter bra. Att de är tunna har jag sett och det passar bra till min icke ännu köpta Explorer. Att de är mjuka låter ännu bättre. Min rädsla är/var att de skulle vara för stela.
 

_jonte

Patek
Detta cordovan-band har jankoxxx gjort. Mycket tunnt, mjukt och skönt. Rekommenderas!
(färgen kallar han oxblood)
2013-05-20160040.jpg
 
Topp