Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Shell Cordovan fråga

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 7 juli 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Har funderat på ett band i Shell Cordovan. Hur är Cordovan som klockarmband?

I skor är de nästa outslitliga men också lite tätare(andas sämre) och stela under längre tid.

Jag är på jakt efter ett ganska tunt i mellanbrun med dragning åt mörkt, men inte för mörkt..;)

Det ska vara slätt och helst bara synliga stygn vid infästningen mot klockan. Det gäller att vara noga med sakerna..:)

Har ni några tips på nätbutiker med Shell Cordovan i bra kvalitet?

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    thetimetraveller.co

Sond gillar detta.
  3. Rber

Rber Biskop

Ingen erfarenhet. Men jankoxxx som annonserar här under K&S har en del snygga.

4. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Verkar vara mycket när det jag är ute efter. Tack!

Nu till den andra delen av frågan. Någon som har eller har haft Shell Cordovan?

5. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

...vara mycket nära... ska det stå. Hur ändrar man ett inlägg?

6. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Du kan bara ändra inlägg i diskussions-delen en kort tid efter inlägget (tror jag - får prova på detta :D) på k&S kan du dock ändra hela tiden

Edit: Går att ändra en kort tid efter. Kommer föresten att inhandla ett shell cordovan och antagligen från thetimetraveler.co kan ge en liten review sen om det är av intresse :)

7. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Tack för info om edit.

Vilket Cordovan är du intresserad av? Och till vad?

Edit: Ändrade en liten detalj och med det vet jag att det går att ändra när en post är ny..:)

8. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Brunt 2dels från thetimetraveler.co till rolex day-date

9. Rico

Rico Stadsbo

Väldigt tunt, väldigt mjukt!

Sond gillar detta.
  10. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Jag är på g från samma. Jag har problem att välja färg. Antingen vill jag ha Cordovan Contrast Stitch - Dark Tan eller Light Tan. Lite svårt att se om Light Tan är för ljus. Men jag tror det är den jag ligger nära att beställa. Ska bara köpa en Explorer 1016 först..:)

Låter bra. Att de är tunna har jag sett och det passar bra till min icke ännu köpta Explorer. Att de är mjuka låter ännu bättre. Min rädsla är/var att de skulle vara för stela.

11. JS

JS Friends of KS

Jag beställt det bandet från TimeTraveller - mkt bra band. Relativt tunt och mjukt, så det är skönt att ha på sig

12. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Låter perfekt. Då får det nog bli ett Cordovan därifrån. Sedan ska bara en klocka inskaffas som passar bandet..;)

13. _jonte

_jonte Friends of KS

Detta cordovan-band har jankoxxx gjort. Mycket tunnt, mjukt och skönt. Rekommenderas!
    (färgen kallar han oxblood)

14. OlofB

OlofB Torpare

Rios har fina shell cordovan band som heter Chicago

Mårtenssons ur Brookfield