• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SHL 2015-2016

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Verkligen. Jag vet inte om man ska hoppas att det handlar om hemmaplanspress eller vad fan det nu är. Båda hemmamatcherna har varit bedrövliga, iofs bästa tänkbara motstånd men ändå... Sargkladd, bedrövligt första pass alternativt dumpa djupt. Så spelade de inte borta mot Lakers.. Lassi bör stå idag.
Ingen skugga över Larsson men Lassi borde ha stått.
Hörde på läktaren i går "sämsta laget någonsin" det stämmer inte. MEN är Fagervall rätt gubbe att leda laget? Dont think so:/
 

Solvik

Panerai
Ingen skugga över Larsson men Lassi borde ha stått.
Hörde på läktaren i går "sämsta laget någonsin" det stämmer inte. MEN är Fagervall rätt gubbe att leda laget? Dont think so:/
Det är tidigt på säsongen men har en god känsla för Fagervall ändå. Skönt agerande och svar till CMore efter match. Apropå CMore - vilka jävla frågor till Osten... Luleå enda laget som har stark sponsor? Don't think so.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Årets Frölunda är nog det bästa som jag sett sedan 2005.
Tyvärr är de förbaskat mycket slarv vilket gör att de tappar poäng. Men Färjestad kommer bli läskigt farliga i år.
 
  • Like
Reactions: K-S

Skolläraren

Panerai
Det blev ett lyft tredje perioden, men tyvärr fem perioder för sent.
Det finns ingen ursäkt till hur Luleå spelade i förrgår och i går. Det här laget SKA vara bättre än så.

Rönnqvist, kom tillbaka!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hv kämpar på bra trots 10 man borta o hjärnsläpp,menar en onödig tackling som resulterade i MP o förmodligen avstängning.
Känns som årets SHL kan bli jämnare. SV mästarna Lakers tar sin första 3p men de lever farligt då de i stort sett bara har 1 kedja som levererar. Blir Gynge o Rosén skadade så har de inget. Miljonerna på banken kommer nog spenderas snart
 
  • Like
Reactions: par

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jäkligt vass match av Frölunda idag.
Även om de varit outstanding under inledningen av säsongen ser ändå Färjestad & Skellefteå farliga ut. Får Luleå ihop laget kommer de bli jobbiga i ett slutspel också.
Kan nog bli den roligatse säsongen på många år.
 

Laurentius

Cartier
På tal om hockey så var jag och polaren i Karlstad för ett par veckor sedan och kollade när FBK mötte Brynäs, förutom en skön vinst för FBK så vann vi dessutom 50-50-lotteriet! Fick dela på nästan 20 000:-, inte varje gång man går plus efter en hockeykväll;-)
 
  • Like
Reactions: K-S

osc10

Panerai
2-Faktor
Jäkligt vass match av Frölunda idag.
Även om de varit outstanding under inledningen av säsongen ser ändå Färjestad & Skellefteå farliga ut. Får Luleå ihop laget kommer de bli jobbiga i ett slutspel också.
Kan nog bli den roligatse säsongen på många år.
Det var inte lika kul för oss i Skell...bara att tacka för lektionen. Det var länge sedan vi har känt oss så underlägsen...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Nuläget
image.jpg

Att det skulle bli tuffare för Växjö förstod väl alla men jag gissar att både de och Hv snart börjar röra sig uppåt.
Överraskande bra start av Brynäs!
Luleå kommer nog ligga där de ligger under serielunken och så blir de jobbig i slutspel.
 

Solvik

Panerai
Nuläget
image.jpg

Att det skulle bli tuffare för Växjö förstod väl alla men jag gissar att både de och Hv snart börjar röra sig uppåt.
Överraskande bra start av Brynäs!
Luleå kommer nog ligga där de ligger under serielunken och så blir de jobbig i slutspel.
LHF kommer definitivt klättra vad det lider.. Det är en utsliten klyscha men det är inte nu de b e h ö v e r vara bäst. Serieseger tror jag inte på men högre upp tar de sig.. Ett trimmat Luleå i täta och låsta slutspelsmatcher blir som sagt en nöt att knäcka.. Frölunda surfar fram och leker hockey just nu men vinden kommer mojna flera gånger där också.. HV vetifan...
 

martin9z9

Omega
Vad tror folket om kvällens matcher? Jag tror Växjö tar segern mot Djurgården med 3-1, Örebro åker på däng mot Färjestad med 2-4.
 
  • Like
Reactions: K-S

Hallis

Panerai
2-Faktor
LHF kommer definitivt klättra vad det lider.. Det är en utsliten klyscha men det är inte nu de b e h ö v e r vara bäst. Serieseger tror jag inte på men högre upp tar de sig.. Ett trimmat Luleå i täta och låsta slutspelsmatcher blir som sagt en nöt att knäcka.. Frölunda surfar fram och leker hockey just nu men vinden kommer mojna flera gånger där också.. HV vetifan...

Luleå har gjort misstaget att inte lägga pengar på bra centrar. Lagace är alldeles för oprövad och Harju väger alldeles för lätt defensivt. Lucas Wallmark är duktig offensivt men verkligen ingen att luta sig mot när det blåser. Tror faktiskt inte att Luleå kommer utmana om något guld, framförallt inte med Fagervall. Frölunda har ett helt annat flyt i spelet och ser klart tyngre ut än tidigare år. Tror att Frölunda, Skellefteå och LHC blir giftiga framåt våren, men vafan allt kan ju hända.
 

Skolläraren

Panerai
Luleå har gjort misstaget att inte lägga pengar på bra centrar. Lagace är alldeles för oprövad och Harju väger alldeles för lätt defensivt. Lucas Wallmark är duktig offensivt men verkligen ingen att luta sig mot när det blåser. Tror faktiskt inte att Luleå kommer utmana om något guld, framförallt inte med Fagervall.

Jag håller med om det mesta, förutom att Luleå inte kommer utmana om guldet. Luleå KAN utmana om guldet, men jag håller med om att de inte kan göra det med Fagervall.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag håller med om det mesta, förutom att Luleå inte kommer utmana om guldet. Luleå KAN utmana om guldet, men jag håller med om att de inte kan göra det med Fagervall.

Otroligt svårtippat! Men för mig känns det som att Luleå har köpt helt utan tanke. Rajala och mcflikier är bra spelare, men behövs bra understöd för att de ska kunna göra sin grej.

Ser bara på hur mot bättre årets Djurgården har blivit med två bra centrar. Helt annan speluppbyggnad! Sen att mitt kära DIF inte kommer vara med och utmana är en helt annan femma. Men de illustrerar hur viktig centern faktiskt är! Hursom, kommer bli en intressant säsong!
 

Solvik

Panerai
Luleå har gjort misstaget att inte lägga pengar på bra centrar. Lagace är alldeles för oprövad och Harju väger alldeles för lätt defensivt. Lucas Wallmark är duktig offensivt men verkligen ingen att luta sig mot när det blåser. Tror faktiskt inte att Luleå kommer utmana om något guld, framförallt inte med Fagervall. Frölunda har ett helt annat flyt i spelet och ser klart tyngre ut än tidigare år. Tror att Frölunda, Skellefteå och LHC blir giftiga framåt våren, men vafan allt kan ju hända.
Nää visst finns det betänkligheter på center-/ och backsidan men tror och hoppas det kommer börja kugga bättre, Lagacé bör kunna höja sig när maskineriet kuggar och grundspelet sätter sig, känns som för många mentala issues just nu.. Fagervall har jag trott och fortsätter att tro på men kanske inte lika övertygat som tidigare.. Kanske blir förändringar i truppen..?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Nää visst finns det betänkligheter på center-/ och backsidan men tror och hoppas det kommer börja kugga bättre, Lagacé bör kunna höja sig när maskineriet kuggar och grundspelet sätter sig, känns som för många mentala issues just nu.. Fagervall har jag trott och fortsätter att tro på men kanske inte lika övertygat som tidigare.. Kanske blir förändringar i truppen..?

Klart att det blir förändringar. Men, titta på Växjö förra sessen.. De värvade spelare för att toppa inför slutspel och inte för att rädda säsongen. Skillnaden är enorm, tror det gäller för Luleå att börja vinna snart om det ska bli nåt. Hur lång säsongen än må bara. Framförallt i och med att de finns många bra lag iår!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Rajala och Salmela är skamlösa legoknektar ute efter cash. Men visst dåliga är dem ju inte
 
Topp