• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Shoppingdebatt klocka för ca 20K som 50års present!

Jonaz

Rolex
En god vän fyller snart 50 och hans respektive vill köpa en klocka med budget runt 20000:- han har sedan tidigare en Tag Heuer Monza. Då de bor i californien tänker jag GMT, och badklocka på länk för att komplettera hans Monza.

Jag vet ju vad jag tänker på, men jag är väldigt nyfiken på vad ni kommer med för tips.

Nytt eller begagnat spelar ingen roll!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tudor Blackbay, finns ju lite valmöjligheter med bezeln och banden
2016-05-14 20.22.35.jpg
 

Ronnie

Rolex
Begagnad, badvänlig (100m) Omega DeVille Coaxial (GMT, PR eller Chronometer).
Alternativt en beg. orange Planet Ocean, om man råkar veta att han gillar färgen.
 

Sputniq

Panerai
Säger den gamla TH Aquaracer, i blått. Lite väl blå tavla, men Kaliforniens sol kommer förhoppningsvis göra den riktigt läckert solblekt. Eller svensk med Sjöö Sandström :)
 
JLC Reverso ligger min röst på. Kanske blir någon tusenlapp i överkant dock men så otroligt jäkla värt det. Rolex DJ är också ett mycket bra val. Hur är han som person? Sportig eller mer konservativ livsnjutare?
 
Topp