• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Shoppingdebatt klocka för ca 20K som 50års present!

Jonaz

Rolex
JLC Reverso ligger min röst på. Kanske blir någon tusenlapp i överkant dock men så otroligt jäkla värt det. Rolex DJ är också ett mycket bra val. Hur är han som person? Sportig eller mer konservativ livsnjutare?

Sportig och livsnjutare. En reverso skulle nog konkurrera med hans Monza, jag tror stenhårt på klocka på länk som är badvänlig,
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske under budget, men:

Hamilton UTC GMT
3197015f_xxl.jpg


Oris BC3 GMT
7471_reno_bc3_ar_3b.jpg


Lite över budget, och inte släppt ännu.
Tudor Pelagos GMT
Tudor-Pelagos-GMT-Blue-Tudor-baselworld-2016-Tudor-2016-predictions-1.jpg
Riktigt snygg, pelagos gmt det blir nog min nästa
 

Sputniq

Panerai
Min säger hej! Om det var den du menade :)

Grym klocka.

Screen Shot 2016-05-19 at 19.02.29.png

Precis den jag menade. Den är verkligen underskattad. Funderade på att köpa den när jag valde klocka, men slutade med att jag gick på en Pelagos istället. Konstigt nog hävdar alla att TH Aquaracern är ett dåligt köp, jag säger precis tvärtom. Välbyggd, skön länk och framförallt tunn för att ha en wr på 500 meter! Detta för dryga 20', förstår inte hur det skulle vara ett sämre köp än en liknande klocka från annat märke?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Precis den jag menade. Den är verkligen underskattad. Funderade på att köpa den när jag valde klocka, men slutade med att jag gick på en Pelagos istället. Konstigt nog hävdar alla att TH Aquaracern är ett dåligt köp, jag säger precis tvärtom. Välbyggd, skön länk och framförallt tunn för att ha en wr på 500 meter! Detta för dryga 20', förstår inte hur det skulle vara ett sämre köp än en liknande klocka från annat märke?
Nä, jag är inte heller med på kritiken. Har dock inte hört särskilt mycket kritik mot den här modellen eller Aquaracers överlag med TH får ju massa skit.

Klockan är hur grym som helst. Jag älskar länken. Den är helborstad, avsmalnande och riktigt solid. Bra tyngd i klockan men ändå tunn som du säger. Den går bäst av alla min klockor. Förvånansvärt bra faktiskt. +/- 0.2 sekunder. Bra storlek, 41 mm men bärs mycket mindre än min Black Bay som också är 41 t ex.

Lätt värt priset :)
 
Topp